ثبت اختراعات دو دختر نیشابوری

دو دانش‌آموز دختر مقطع ابتدایی در نیشابور توانستند دو بازی آموزشی را طراحی و ثبت اختراع کنند.

0

به گزارش  به دخت به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ این دو بازی آموزشی که با رویکرد حل مسائل درسی به‌ صورت ذهنی اختراع شده است به ثبت ملی رسید.
ایکی از این دانش آموزان گفت: هدف از اختراع این بازی حل مسائل ریاضی به‌صورت ذهنی در حین بازی است و دانش‌آموزان حین انجام آن موارد درسی را یاد می‌گیرند و به ذهن می‌سپارند.
دیگر مخترع این بازی‌ها نیز گفت: بازی حلقه هوش اشکال نیز بر اساس نوار موبیوس طراحی‌شده است و در ثبت اولیه بازی‌ها مشاهیر ایران برای دروس فارسی و حیوانات خلیج‌فارس در دروس علوم طراحی‌شده است و هدفش آشنایی و کسب اطلاعات مفید دانش‌آموزان با این موارد است.
مینا حکیمی گفت: این بازی 36 کارت دارد که در پشت هرکدام از این کارت‌ها مشخصات عکس روی کارت درج‌شده است و دانش‌آموز باید بتواند اطلاعات آن کارت را حفظ کند.
این دانش‌آموز متولد سال 83 تأکید کرد: این بازی‌ها توانایی افزایش نوار را به‌راحتی دارد و همه دروس از قبیل زبان انگلیسی را می‌توان به‌راحتی در آن به دانش‌آموزان آموزش داد.
حکیمی تصریح کرد: ما دو دانش‌آموز مدرسه آزادی شهر نیشابور هستیم و تاکنون برای این دو اختراع در کنار هزینه تولید و مشاوره بالغ‌ بر 14 میلیون ریال هزینه کرده‌ایم.
او افزود: برای تولید این محصول در سطح گسترده نیازمند توجه مسؤولان و بخش خصوصی هستم.

/انتهای متن/

درج نظر