توصيه كميته بين المللي پارالمپيك در مورد بانوي كماندار ايراني

پايگاه اطلاع رساني كميته بين المللي پارالمپيك روز يكشنبه به علاقمندان ورزش جهان توصيه كرد: عملكرد «زهرا نعمتي» كماندار ايراني را در پارالمپيك 2016 ريو به نظاره بنشينند.

0

به گزارش به دخت به نقل از ایرنا، زهرا نعمتي عضو تيم ‌ملي تيراندازي با كمان بانوان معلول ايران است. وي نخستين و تنها زن در تاريخ ورزش ايران است كه موفق به كسب مدال طلا در بازي‌ هاي پارالمپيك شده است. او در 29 مي سال 2013 ميلادي – 8 خرداد ماه سال 1392- در مراسم كميته بين ‎المللي المپيك در سن پترزبورگ روسيه جايزه معتبر ورزشكار برتر پارالمپيك 2012 لندن را از سوي «بنياد بين ‎المللي اسپورت آكورد» دريافت كرد.
او همچنين نخستين ورزشكار ايراني و نخستين بانوي آسيايي و سيزدهمين ورزشكار تاريخ است كه توانست هم در المپيك و هم در پارالمپيك سهميه بگيرد. نعمتي همچنين با تصميم كميته ملي المپيك ايران به عنوان پرچم دار ايران در بازي ‌هاي المپيك تابستاني 2016 ريو انتخاب شد. او نخستين بانوي مسلمان معلول است كه پرچمدار كاروان المپيك يك كشور شده است.
پايگاه اطلاع رساني كميته بين المللي پارالمپيك در گزارش خود نوشت: نعمتي يكي از مشهورترين ورزشكاران پارالمپيكي ايران است. او در بازي‌ هاي قهرماني آسيا در سال 2015 موفق به كسب مدال طلا شد و به بازي‌ هاي المپيك و پارالمپيك 2016 ريو راه پيدا كرد.
نعمتي در لندن 2012 يك ركورد پارالمپيكي از خود به جاي گذاشت و در ماده ريكرو انفرادي موفق به كسب مدال طلا شد. وي همچنين در رقابت هاي ريكرو آزاد بانوان به مدال برنز رسيد.
اين پايگاه اطلاع رساني نوشت: موفقيت نعمتي باعث پوشش خبري رسانه‌ هاي داخلي شد و الهام بخش زنان ايراني براي شركت در رشته‌ هاي پارالمپيكي به ويژه تير و كمان شده است.
/انتهای متن/

درج نظر