توسعه سیاست‌های دوستدار خانواده در دستورکار معاونت زنان

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده اظهار کرد: در سیاست ها و برنامه های توان افزایی زنان علاوه بر در نظر گرفتن شرایط و ساختارهای فرهنگی و اجتماعی جامعه بدنبال توسعه سیاست های دوستدار خانواده هستیم.

0

شهیندخت مولاوردی در دیدار گری لوئیس نماینده مقیم برنامه توسعه ملل متحد در جمهوری اسلامی ایران به اهتمام معاونت در اتخاذ شیوه های توان افزایی و کارآفرینی برای زنان از طریق توسعه پروژه های صنایع کوچک و متوسط (SME’S) به عنوان یکی از شیوه های موفق اشاره و تاکید کرد: استفاده از تجارب سازمان ملل در زمینه توسعه این صنایع اهمیت ویژه ای دارد.

وی همچنین به حوزه‌های مورد نظر معاونت در زمینه افزایش مشارکت اقتصادی زنان با اولویت بر کارآفرینی برای گروه های مختلف زنان همچون زنان سرپرست خانوار و فارغ التحصیلان دانشگاهی اشاره کرد.

در این ملاقات نماینده مقیم سازمان ملل اظهار کرد: اقدامات توسعه ای نظام ملل متحد در جمهوری اسلامی ایران در حوزه های کاهش فقر، ‌بهداشت،‌ محیط زیست،‌کاهش خطر بلایای طبیعی و کنترل مواد مخدر است.

وی ضمن برشمردن دستاوردهای جمهوری اسلامی در حوزه ارتقا بهداشت و سلامت بانوان، کاهش مرگ و میر نوزادان و افزایش سطح تحصیلات زنان، اظهار امیدواری کرد که سازمان ملل در چارچوب همکاری توسعه ای سازمان ملل (UNDAF) بتواند با کشور ایران مشارکت داشته باشد.

در ادامه جلسه طرفین پیرامون اهداف توسعه پایدار پس از 2015 و محورهای آن که در شهریور ماه امسال مصادف با هفتادمین سالگرد تاسیس سازمان ملل به تصویب خواهد رسید به بحث و تبادل نظر پرداختند.

منبع: ایسنا/انتهای متن/

درج نظر