تلاش دولت برای کاهش قیمت داروهای ناباروری

معاون بهداشت وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی عنوان کرد: داروهای درمانگر ناباروری باید تحت پوشش بیمه قرار گیرند.

0

به گزارش به دخت به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ علی اکبرسیاری معاون بهداشت وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی  در خصوص وضعیت هزینه های درمان ناباروری اظهار داشت: ناباروری بخش های مختلفی دارد و پیشگیری، درمان و تشخیص آن طیف های متنوعی را در بر می‌گیرد. در درمان تمام ناباروری ها نیاز به اقدامات جراحی و استفاده از داروهای گران نیست.

وی ادامه داد: آنچه که مربوط به حوزه بهداشت می شود بیشتر مسئله آموزش، پیگیری و شناسایی موارد اولیه و ثانویه درمان‌ناباروری است و خوشبختانه در این خصوص مشکلی در کشور وجود ندارد چرا که ما سیستم کارآمدی داریم.

سیاری عنوان کرد: در طرح تحول نظام سلامت برنامه ای در خصوص بهداشت باروری وجود دارد تا زوجینی که توانایی مالی ندارند، از این خدمات بهره‌مند شده و داروهای درمانگر ناباروری تحت پوشش بیمه قرار گیرند، ضمن اینکه باید روی کاهش قیمت داروها هم کار کنیم.

معاون بهداشت وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی در خصوص بدهی شرکت های بیمه به بیمارستان ها عنوان کرد: این موضوع در دولت، مجلس و وزارت بهداشت به صورت مکرر مورد بررسی قرار گرفته و مسئولان در تلاش هستند تا این مسئله را حل کنند.

انتهای پیام/

درج نظر