تظاهرات زنان بوسنیایی در اعتراض به ممنوعیت حجاب

رئیس انجمن زنان بوسنی و هرزگوین گفت: ممنوعیت پوشیدن حجاب معنی ندارد، زیرا حجاب برگزاری یک مراسم مذهبی در نهادهای دولتی نیست.

0

به گزارش به دخت به نقل از مهر، به مناسبت روز جهانی حجاب و به نشانه مخالفت با تصمیم شورای عالی قضایی بوسنی و هرزگوین درباره ممنوعیت پوشیدن حجاب در نهادهای قضایی، تظاهرات آرامی در سراسر این کشور برگزار شد.

«حجاب من غرور و افتخار من است»، «حجاب من حق من است» و «برداشتن حجاب ازدست دادن هویت است» از جمله پیام هایی بود که روز دوشنبه بر روی پلاکاردهایی که در شهر موستار در بوسنی و هرزگوین در دست مردم قرار داشت، نقش بسته بود.

زنان شهر موستار بوسنی و هرزگوین به این شکل مخالفت خود را با تصمیم شورای عالی قضایی در ممنوعیت پوشیدن حجاب در نهادهای قضایی نشان دادند.

1 (2)

«عذرا حسن بیگوویچ» رئیس انجمن زنان بوسنی و هرزگوین با قصد حمایت از زنان در تلاش آنها برای دفاع از حق قانونی خود در پوشیدن حجاب در این تظاهرات آرام شرکت داشت.

حسن بیگوویچ در جمع خبرنگاران گفت: پوشیدن حجاب حق قانونی آنها و اساس حقوق بشر است که هر طور مایل هستند لباس بپوشند و ممنوعیت پوشیدن حجاب معنی ندارد، زیرا حجاب برگزاری یک مراسم مذهبی در نهادهای دولتی نیست.

«سلما یکوپوویچ» که عضو پارلمان فدراسیون بوسنی و هرزگوین است با شرکت در این راه پیمایی آرام در مخالفت با ممنوعیت حجاب گفت: ممنوعیت حجاب ممنوعیت آزادی بیان است.

وی با اشاره به اینکه از لغو برگزاری مراسم های مذهبی در نهادهای عمومی حمایت می کند، ممنوعیت حجاب را امری ناصحیح دانست.

/انتهای متن/

درج نظر