تشخیص هویت یک شهید تهرانی، ساعتی پس از مراجعه مادر به معراج شهدا

چند روز پیش اتفاق جالبی در معراج شهدا افتاد. مادر شهیدی بعد از سال‌ها دلتنگی برای نمونه گیری DNA مراجعه کرد تا روال تطبیق ژنتیکی را آغاز کند اما ساعتی بعد خبر پیدا شدن فرزند آمد.

0

به گزارش به دخت به نقل از میزان، روال تشخیص هویت پیکر مطهر شهدایی که استخوان‌های آنان در جریان تفحص کشف می‌شود. روال پیچیده‌ای است. از بررسی مدارک و پلاک‌های به جا مانده از شهدا گرفته تا نمونه‌گیری از استخوان‌های شهید و تطبیق ژنتیکی با آزمایش DNA خانواده. زمان لازم برای شناسایی هویت هر شهید به تناسب نشانه‌هایی که از او به جا مانده، متفاوت است. برخی از شهدا که با پلاک و مدارک کامل شناسایی تفحص می‌شوند، زودتر و آسان تر مورد شناسایی قرار می‌گیرند و تحویل خانواده‌هایشان داده می‌شوند. و برخی برای شناسایی فقط نیازمند تطبیق ژنتیکی هستند که زمان بر است. اما چند روز پیش اتفاق جالبی در معراج شهدا افتاد. مادر شهیدی بعد از سال‌ها دلتنگی برای نمونه گیری DNA مراجعه کرد تا روال تطبیق ژنتیکی را آغاز کند، مراحل کار انجام شد. اما ساعتی بعد خبر رسید که یکی از شهدایی که تازه تفحص شده است، مدارک شناسایی داشته و مشخصاتش با مشخصات فرزند این مادر چشم به راه تهرانی تطابق دارد.

تشخیص هویت یک شهید تهرانی، ساعتی پس از مراجعه مادر به معراج شهدا

دیروز دوشنبه سوم اسفندماه 94 در حاشیه مراسم استقبال از پیکر مطهر 68 شهید تازه تفحص شده به کشور، سردار سید محمد باقرزاده رئیس کمیته جستجوی مفقودین ستادکل نیروهای مسلح با روایت این ماجرا گفت: «چندروز گذشته مادر یک شهید برای شناسایی فرزندش به معراج شهدای تهران مراجعه کرد و نمونه آزمایش از آن‌ها گرفته شد، بلافاصله پس از خروج خانواده شهید دوستان اطلاع دادند که شهیدی با پلاک و مشخصات پسر آن مادر شهید پیدا شده است؛ آزمایش DNA برای شناسایی آن شهید عزیز ادامه دارد و انشاءالله به‌زودی نام و زمان تشییع آن شهید را اعلام خواهیم کرد.»

/انتهای متن/

درج نظر