ترک تحصیل ۱۰ هزار دانش آموز گلستانی به دلیل بدسرپرستی و فقر

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان با اشاره به تلاش آموزش و پرورش برای انسداد بیسوادی، گفت: حدود 10 هزار دانش آموز بازمانده از تحصیل و و تارک التحصیل در استان وجود دارد که یکی از دلایل اصلی آن بدسرپرستی و وضعیت اقتصادی خانواده های آنان است.

0

به گزارش به دخت به نقل از راه دانا،  “محمد رضا وطنی” در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد:برای انسداد بیسوادی نیازمند یاری دستگاه های دولتی و سایر اقشار جامعه هستیم تا هیچ کس ازحق تحصیل محروم نشوند.

وی افزود: آموزش و پرورش گلستان برای بازگرداندن آنان به مدارس تلاش های بسیاری انجام داده است اما برای تحقق نتیجه مطلوب نیاز به کمک دستگاه های دولتی و اجرای دقیق قانون توسط دستگاه های ذیربط دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان با بیان انعقاد تفاهم نامه هایی با دستگاه های مانند کمیته امداد، بهزیستی، بهداشت و … تصریح کرد: با ائمه جمعه شهرستان ها و ائمه جماعات محلات، بخشداران و دهیاران  صحبت شد تا از ظرفیت موجود برای بازگرداندن بچه ها به مدارس بهره برد.

وطنی اضافه کرد: انتظار داریم فرمانداران برای تحقق این امر و تحقق حقوق شهروندی در این امر تلاش بیشتری نموده و یاور آموزش و پرورش در بازگرداندن کودکان به کلاس های درس باشند.

وی در بخشی از سخنان خود بر حضور دستگاه های مرتبط با تعلیم وتربیت به اجرای قانون برای رفع مشکلات اظهار کرد: از سال 72 قانون شوراهای آموزش و پرورش تصویب و تایید شد و بر اساس این قانون شهرداری ها مکلف شدن از سهم درآمد مشخص شده در قانون نامبرده شده 5 درصد سهم آموزش و پرورش را پرداخت نمایند که صرف تجهیزات و فضاهای آموزشی و پرورشی بشود.

ترک تحصیل ۱۰ هزار دانش آموز گلستانی به دلیل بدسرپرستی و فقر

این مقام مسئول ادامه ادد: اگر این قانون از زمان تصویب به درستی اجراشده بود امروز مشکل فضا و تجهیزات نداشتیم.

وطنی با اذعان به اینکه سهم 5 درصد آموزش و پرورش صرف تعلیم و تربیت فرزندان ایران می شود، یادآورشد: بر اساس مصوبه آموزش و پرورش استان و دستور استاندار، فرمانداران هرماه براساس جدول تهیه شده گزارش از شهرداری ها اخذ و نسبت به پرداخت آن توسط شهرداری ها اقدام نمایند.

وی بیان کرد: براساس منویات مقام معظم رهبری در خصوص ورود و پیگیری همه ی دستگاه های دولتی برای کاهش آسیب های اجتماعی، به تشریح اقدامات آموزش و پرورش در این راستا پرداخت و تاکید کرد با تلاش های صورت گرفته ،گلستان نسبت به شاخص های تعیین شده وضعیت مطلوبی دارد.

مدیرکل آموزش وپرورش گلستان افزود:در هر شهرستان یک دبیرعلوم اجتماعی موظف شده است در شورای اجتماعی شهرستان عضو وبا همکاری فرماندار آن شهرستان مسایل و مشکلات دانش آموزان شناسایی و ضمن ارائه در شورا، به کمک آن نسبت به کاهش آسیب های اجتماعی در محیط های آموزشی و حتی در بیرون آن اقدام شود.

/انتهای متن/

درج نظر