ترويج سبک زندگي غربي با اپليکيشن‌هاي گوشي‌هاي هوشمند

0

به گزارش به دخت به نقل از طنين ياس، کارشناس ارشد مشاوره با توجه به اينکه بازي هاي محبوب ايرانيان بر روي تلفن همراه تنها جنبه سرگرمي دارد، گفت: هيچ نکته آموزشي مطابق با فرهنگ اسلامي ايراني در آن ها يافت نمي شود بلکه مصاديق سبک زندگي غربي در آنها فراوان است.
زهرادربان کارشناس ارشد مشاوره با بيان اينکه امروزه تلفن همراه از محصولي تک کاربردي به ابزاري با کاربردهاي فراوان تبديل شده اند، گفت: امروزه از تلفن هاي همراه استفاده هاي گوناگوني چون دوربين، اينترنت، حضور در شبکه هاي اجتماعي، بازي هاي مهيج و…. استفاده مي کنند.

دربان با اشاره به اينکه در گوشي هاي هوشمند بازي هايي هستند که به علت دارا بودن ماهيت جذاب و سرگرم کننده محبوبيت فراواني در بين کاربران دارند، افزود: اقايان بيشتر به بازي هاي با مضمون سرعت و مسابقه علاقمند هستند و خانم ها بيشتر به بازي هايي با هيجان کمتر مانند پو علاقه دارند.

وي همچنين خاطرنشان کرد: بازي هاي استراتژيک در بين نوجوانان پسر محبوبيت دارد و بازي هايي با مضامين چهره آرايي و سبک زندگي مورد پسند نوجوانان دختر است.

ترويج سبک زندگي غربي با اپليکيشن‌هاي گوش هاي هوشمند

اين کارشناس ارشد مشاوره با توجه به اينکه بازي هاي محبوب ايرانيان بر روي تلفن همراه تنها جنبه سرگرمي دارد، گفت: هيچ نکته آموزشي مطابق با فرهنگ اسلامي ايراني در آن ها يافت نمي شود بلکه مصاديق سبک زندگي غربي در آنها فراوان است.

دربان با بيان اينکه استفاده مستمر و طولاني مدت از اين وسيله موجب از دست دادن يا کاهش حافظه و اختلال خواب آنان مي شود، تصريح کرد: استفاده مداوم از تلفن‌هاي همراه، براي نوجوانان کم خوابي و استرس بيش از حد به بار مي‌‌آورد.

وي در ادامه افزود: فرزنداني که به صورت مداوم و پشت سرهم با موبايلشان بازي مي‌کند و يا اس ام اس و زنگ مي زنندآسيب‌هاي جدي در برقراري ارتباط ر آنها ايجاد مي شود.

اين روانشناس همچنين تصريح کرد: بسياري از بچه‌ها توانايي برقراري ارتباط‌هاي واقعي را ندارند و اين امرباعث بر هم زدن روابط سالم يا ايجاد فاصله بين نسل‌ها و افراد خانواده مي شود.

انزواي اجتماعي، گوشه‌گير و خجالتي، مضرات استفاده روزانه از تلفن همراه

دربان، انزواي اجتماعي، گوشه‌گير و خجالتي را ازمضرات استفاده روزانه از تلفن همراه عنوان کرد و افزود: انزوا و گوشه گيري فرزندان باعث آسيب رسيدن شخصيت وي مي شود و موجب تشديد حالت منفعلانه وي در قبال ديگران خواهد شد.

وي در ادامه خاطرنشان کرد: افت تحصيلي شديد، کاهش وزن به علت از بين رفتن نظام تغذيه بدن، بالا رفتن دامنه تنش هاي عصبي و… از معمول ترين معيار هاي تشخيص اعتياد به تلفن همراه و اينترنت است.

اين روانشناس با بيان اينکه بازي‌هايي در گوشي هاي هوشمند وجود دارد که باعث افزايش توانايي و هوش کودک شما مي‌شوند، گفت: اگر تلفن همراه را دراختيار فرزندان خود قرار داده ايد بايد بازي هاي بازي هاي کاربردي و اسلامي را براي آنها نصب کنيد.

اين کارشناس ارشد مشاوره با اشاره به اينکه بايد درست استفاده کردن از تلفن همراه را به فرزندان آموخت، اظهار کرد: بسياري از بچه‌ها درست استفاده کردن از تلفن هاي همراه را بلد نيستند که والدين وظيفه دارند به آنها آموزش هاي صحيح را بدهند.

/انتهای متن/

درج نظر