تبدیل اروپا به جهنمی برای زنان

کشورهای اسکاندیناوی که گفته می‌شد از نظر رعایت حقوق زنان وضع خوبی داشته‌اند، اینک آمار تاسف‌باری را نشان می‌دهند.

0

به گزارش به دخت به نقل از آژانس حقوق بنیادین (اف آر ای) که یکی از موسسات معتبر حقوق بشری در اروپا محسوب می‌شود، طی آخرین گزارش خود درباره وضعیت زنان در اروپا تاکید کرده که از هر 3 زن در اروپا یک نفر مورد خشونت و آزار قرار گرفته و این آمار هر 28 کشور عضو اتحادیه اروپا را دربر می‌گیرد! آژانس فوق تاکید کرده این آمار صرف نظر از 67 درصدی است که هرگز خشونت و آزارها علیه خود را گزارش نمی‌دهند.

نکته جالب در گزارش فوق این است که کشورهای اسکاندیناوی که گفته می‌شد از نظر رعایت حقوق زنان وضع خوبی داشته‌اند، اینک آمار تاسف‌باری را نشان می‌دهند.
مسئله آزارها و خشونت‌های جنسی دو سه سالی است به مسئله مهمی در اروپا و آمریکا تبدیل شده، چنان‌که سال گذشته علاوه بر گزارش نوردیک سوئد (درباره 10 کشوری که بیشترین تجاوزات جنسی را شامل می‌شوند و کشورهایی مانند سوئد و دانمارک و کانادا و آمریکا در راس آنها قرار داشتند) و افشاگری تاسف‌بار 17 وزیر زن در فرانسه (که در دوران ریاست خود مورد تعرض جنسی قرار گرفته بودند)، در مراسم اسکار نیز معاون اوباما ناگزیر به میان صحنه آمد و خواستار ایجاد کمپینی برای مقابله با رشد بی‌سابقه تعرضات جنسی در دانشگاه‌های آمریکا شد!
رسانه‌ها و موسسات به اصطلاح حقوق بشری غرب بدون توجه به اساس این نابهنجاری‌ها یعنی اختلاط افسارگسیخته زنان و مردان و رفتارهای بی‌بندوبارانه، سعی کردند که تمام این فجایع را به تبعیض‌های جنسیتی مرتبط ساخته و اینکه زنان در حد مردان در پست‌های مهم قرار ندارند. اما گزارش «آژانس حقوق بنیادین» حاکی است در کشورهای اسکاندیناوی که از نظر برابری‌های جنسیتی از وضعیت خوبی برخوردارند، زنان بیشتر در معرض آزارهای جنسی در محیط کار قرار گرفته‌اند!!
در مصاحبه‌ای مسئول آژانس فوق می‌گوید: «… آنچه تعجب من را برانگیخته آن است که 75 درصد زنانی که مورد تعرض جنسی قرار گرفته‌اند در سطوح بالای شغل‌های مدیریتی و حرفه‌ای بوده‌اند، یعنی هدف هیچ‌گونه تبعیض جنسیتی قرار نداشته‌اند»!در گزارشی تازه‌ای از «تلویزیون بی‌بی‌سی» ضمن نمایش تصاویری از «اروپا و حضور زنان در خیابان‌ها» آمده بود:
«… این تصاویر به بیننده القا می‌کند که اروپا بهشت زنان است و برای آنها همه نوع امکانات اجتماعی فراهم است؛ از کار در بالاترین سطوح سیاسی و علمی و فرهنگی تا آزادی کامل و رفت و آمد بی‌دردسر در شب و روز! این شاید براساس نوشته قوانین اروپایی درست باشد اما اینکه زنان از خشونت جنس مخالف در امان بوده و از نظر جنسی در آزادی باشند، طبق تحقیقات آژانس حقوق بنیادین با آن نوشته‌ها، فاصله بسیار زیادی دارد…»
 
/انتهای متن/
درج نظر