تاکید رییس سازمان زنان انقلاب بر افزایش حضور اجتماعی بانوان

رییس سازمان زنان انقلاب اسلامی، با بیان این که زنان به اندازه ظرفیت خود در جامعه حضور ندارند، خواستار حضور و تاثیرگذاری آنان در بخش های مختلف جامعه شد.

0

به گزارش به دخت به نقل از ایرنا، منیره نوبخت روز سه شنبه در حاشیه همایش نظام سیاسی اسلام و جایگاه ولایت فقیه در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی اظهار کرد: سازمان زنان انقلاب اسلامی در بخش حوزه علمیه خواهران فعالیت هایی دارد تا با برگزاری همایش و برنامه های تبلیغی، این قشر حضور بیشتری در برنامه های اجتماعی داشته باشند.


وی که در جمع خبرنگاران سخن می گفت، افزود: یکی از نتایج تحصیل خواهران در حوزه های علمیه، فعالیت اجتماعی فارغ التحصیلان در سطح جامعه برای پاسخگویی به نیازهای مردم است و معتقدم باید توجه بیشتری در این زمینه صورت گیرد.
نوبخت، با اشاره به فعالیت های خواهران مبلغه که از سوی سازمان زنان انقلاب اسلامی صورت می گیرد، گفت: این بانوان ضمن تحصیل و تدریس به فعالیت های تبلیغی می پردازند که یکی از موضوع های مهم در این زمینه تبیین نظام سیاسی اسلام و جایگاه ولایت فقیه است.

وی برگزاری همایش نظام سیاسی اسلام و جایگاه ولایت فقیه را در راستای پاسخگویی به بخشی از سوالاتی دانست که در مسیر تبلیغ برای بانوان مطرح می شود و مخاطبان آنان همانند طلاب و دانشجویان سوالاتی را در این زمینه دارند که این سوال و شبهات در این همایش به بحث گذاشته می شود تا خواهران مبلغ توانایی بیشتری برای پاسخگویی به شبهات داشته باشند.

رییس سازمان زنان انقلاب اسلامی همچنین گفت: قبل از برگزاری این همایش، جلسات هم اندیشی با حضور اساتیدی از دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم و سازمان تبلیغات اسلامی در مناطق مختلف تهران برگزار شد و در ادامه نیز جلسات و کارگاه های آموزشی برای بانوان مبلغ برپا شد.

وی با اشاره به استقبال خواهران مبلغ برای ادامه مباحث مطرح شده افزود: بسیاری از خواهران در زمینه های مختلف به ویژه درباره ولایت فقیه سوالاتی دارند و قرار است با همکاری اساتید و کارشناسان، نسبت به تهیه نرم افزار و جزوات آموزشی در قالب بسته های فرهنگی اقدام کنیم.

نوبخت با اشاره به فعالیت های سازمان زنان انقلاب اسلامی گفت: این سازمان به عنوان یک مجموعه فرهنگی سیاسی اجتماعی در مناطق مختلف تهران فعالیت های تبلیغی و آموزشی دارد و با نزدیک شدن به زمان برگزاری انتخابات، برپایی چنین جلساتی به مردم کمک می کند تا با بصیرت و آگاهی بیشتری در انتخابات شرکت کنند.

وی افزود: سازمان زنان انقلاب اسلامی در سطح تهران از برنامه های تبلیغی پنج هزار بانوی مربی و مبلغ استفاده می کند که در مناطق مختلف تهران به صورت هماهنگ تشکیل جلسه داده و معمولا در ماه های محرم و صفر جلسات تبلیغی بر جلسات تدریس غلبه دارد.
نوبخت با اشاره به گستره فعالیت های سازمان زنان انقلاب اسلامی گفت: بعضی از استان ها مرتبط با این سازمان هستند که این ارتباط به آرامی رو به گسترش است و در حال حاضر مربیان بعضی از استان ها مانند خراسان رضوی، هرمزگان و کرمانشاه به صورت خودجوش با این مجموعه ارتباط دارند.
وی با اشاره به ظرفیت سازمان زنان انقلاب اسلامی برای تبلیغات دینی در مناطق مختلف کشور در پاسخ به خبرنگار ایرنا گفت: با توجه به فعالیت اساتید و مربیان در حوزه های قرآنی و مذهبی، آمادگی خود را برای همکاری با سازمان دارالقرآن الکریم اعلام می کنیم.
مهدی قره شیخ لو رییس سازمان دارالقرآن الکریم اردیبهشت امسال گفته بود ۷۰ درصد اعضای تشکیل دهنده جلسات قرآنی را خواهران تشکیل می دهند و لازم است اساتید، پیشکسوتان و چهره های شناخته شده در سطح ملی که تسلط به داوری، آموزش و ترجمه دارند، حضوری جدی تر داشته باشند.
وی ضمن اعلام آمادگی برای توسعه برنامه های تخصصی در حوزه بانوان از اساتید و مربیان قرآنی خواست تا حضور جدی در این جلسات داشته باشند.

/انتهای متن/

درج نظر