تأسیس بانک و دانشگاه زنان در دستور کار اتاق تعاون

رئیس کمیسیون بانوان اتاق تعاون ایران با اشاره به اینکه طی روزهای آینده بحث راه اندازی بانک و دانشگاه زنان را در دستور کار خواهیم داشت گفت:در صورت تصویب، این دو طرح در سراسر کشور اجرایی خواهد شد.

0

به گزارش به دخت  به نقل از تسنیم، معصومه فرهمند درباره اینکه چه برنامه ای برای ارتقای فعالیت بانوان در بخش تعاون دارید گفت: اخیراً‌ پیشنهادی از سوی وزارت تعاون،کار ورفاه اجتماعی مطرح شده است که بر اساس آن تشکلی تحت عنوان “باشگاه بانوان” ایجاد شود که هدف آن شناسایی ظرفیت تعاونی‌های این بخش است اما به نظر می رسد که تأسیس باشگاه نمی‌تواند به این هدف منجر گردد و باید به دنبال راهکارهای دیگری باشیم.

وی درباره مشکلات تعاونی های بانوان افزود: بسیاری از تعاونی های بانوان برای دریافت تسهیلات بانکی با مشکل مواجهند. چون با وجود سود بالای وام های بانکی امکان دریافت وام های بانکی امکان دریافت وام پرداخت اقساط آن وجود ندارد در کنار اینها باید مشکلات مالیاتی و بیمه ای را اضافه کرد. هم اکنون طبق آماری که داریم حدود 30 درصد تعاونی‌های بانوان در حال انحلال هستند. مشکلات و درخواست های خود را با هیأت رئیسه جدید اتاق تعاون در میان گذاشته ایم و اعلام کرده ایم که تعاونی های بانوان به دلیل عدم حمایت بخش تعاون در حال تعطیلی هستند اما مهمترین درخواست ما تشکیل معاونت امور بانوان در اتاق تعاون ایران است تا از این طریق بتوانیم مطالبات این بخش را بهتر و سریعتر در تعامل با سازمان‌ها و نهادهای مرتبط پیگیری کنیم.

وی ادامه داد: متأسفانه هم اکنون بانوان بخش تعاون حتی یک نماینده ندارند به طوری که امسال یک آقا به عنوان نماینده بانوان به نمایشگاه و مجمع بین المللی رفت. در حال حاضر بسیاری از بانوان به صورت جمعی در استان‌های مختلف مشغول کار هستند اما هرگز حاضر نیستند کار خود را تحت عنوان یک تعاونی انجام دهند چون از مشکلات و تنگناهای آن آگاهند.

فرهمند با اشاره به اینکه تاسیس بانک زنان یکی از برنامه‌های مهمی در این بخش است گفت: پس از آنکه موافقیت این موضوع را از وزیر کسب کردیم اکنون در کمیسیون اتاق مطرح و قرار است طی روزهای آینده تصمیم نهایی در این باره اتخاذ شود، اما به صورت ضمنی مورد توافق بوده است. از دیگر برنامه ها در این بخش تأسیس دانشگاه علمی کاربردی برای تعاونی‌های بانوان بود که پس از مدت‌ها توانستیم سال گذشته طی مذاکراتی موافقت وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی را در این مورد کسب کنیم.اما از مسئولان انتظار داریم برای تحقق اهداف و چشم انداز بخش تعاون در حوزه بانوان، تسهیلات، امکانات و مجوز های لازم را فراهم تا ارتقای این بخش محقق شود.

/انتهای متن/

درج نظر