بیش از 50 درصد زنان آمریکایی الکل مصرف می‌کنند

نتایج بررسی یک سازمان دولتی نشان می‌دهد، مصرف مواد مخدر و الکل میان زنان جوان آمریکایی رو به گسترش است و بیش از 50 درصد آنها از الکل مصرف می‌کنند.

0
 به گزارش به  دخت به نقل از فارس، نتایج بررسی یک سازمان دولتی نشان می‌دهد، مصرف مواد مخدر و الکل میان زنان جوان آمریکایی رو به گسترش است. 

بر اساس آمار و ارقام موجود، بیش از 50 درصد زنان آمریکایی الکل و حدود 20 درصد آنها مواد مخدر استعمال می‌کنند.

کارشناسان بهداشتی باور دارند، افزایش شمار زنان معتاد با پیامدهای مهم پزشکی، روانی و اجتماعی همراه خواهد بود؛ علاوه بر این، روند ابتلا به بیماری‌های مختلف در زنان معتاد گسترده‌تر از مردان است. 

محققان با ابراز نگرانی از تعداد زنان معتاد در سنین باروری اظهار داشتند: «مصرف مواد مخدر دارای عوارض جانبی بالقوه برای زنان در سنین باروری است که به جنین آنها آسیب می‌رساند و مشکلات پزشکی را دوچندان می‌کند».

در سال 2012، تقریبا 41.5 میلیون نفر در ایالات متحده گزارش دادند که به شکل غیر قانونی از مواد مخدر استفاده کرده‌اند؛ حداقل 42 درصد این تعداد را زنان در برمی‌گیرند. 

داده‌ها حکایت از آن دارد که حداقل 7 میلیون زن آمریکایی اولین بار در سنّ 7 سالگی مواد مخدر را تجربه کرده‌اند؛ همچنین حداقل 85 میلیون و 500 نفر از زنان آمریکایی الکل مصرف می‌کنند و بیش از 33 میلیون نفر از‌ آنها از در طی روز از سیگار و مشتقات آن استفاده می‌کنند. 

/انتهای متن/

درج نظر