بیش از 18 میلیون زن مبتلا به سوء‌تغذیه در کشورهای در حال توسعه

بیش از 18 میلیون زن در کشورهای در حال توسعه از سوء تغذیه شدید رنج می‌برند.

0

به گزارش به دخت به نقل از ایسنا، در یک بررسی جدید آمده است بیش از 18 میلیون زن در کشورهای در حال توسعه از جمله هند، سنگال و سیرالئون از سوء تغذیه شدید رنج می‌برند. این زنان از فقیرترین و بی‌سوادترین اعضای جامعه به حساب می‌آیند و جمعیتی از افراد بزرگسال هستند که با وجود ابتلا به سوء تغذیه شدید مورد غفلت قرار گرفته و نیازهایشان از سود و پیشرفت‌های اقتصادی برطرف نشده است.

«فهد رازک» از بیمارستان «سنت میشل» در تورنتو نویسنده ارشد این مطالعه گفت: آنچه مورد توجه است تعداد زنانی است که از سوء تغذیه شدید رنج می‌برند در حالیکه شیوع چاقی و اضافه وزن نیز در بسیاری از کشورهای بررسی شده بالا بوده است.

همچنین طی دو دهه گذشته در نرخ شیوع سوء تغذیه شدید بین افراد بزرگسال در اکثریت کشورها روند رو به کاهشی مشاهده نشده است.

در این بررسی اطلاعات بیش از 700 هزار زن 20 تا 49 ساله از 60 کشور در حال توسعه جهان مورد مطالعه قرار گرفت و مشخص شد که بالاترین نرخ شیوع سوء تغذیه در هند بوده و پس از آن بنگلادش، ماداگاسکار، تیمور شرقی، سنگال و سیرالئون در رتبه‌های بعدی قرار گرفته‌اند.

به گزارش خبرگزاری شینهوا، همچنین زنانی که از سطح پایین‌تر تحصیلات برخوردارند نسبت به زنان ثروتمند و با وضعیت تحصیلی بهتر، بیشتر در معرض سوء تغذیه قرار دارند.

/انتهای متن/

درج نظر