بیانیه پایانی کمیسیون زن و خانواده

کمیسیون زن و خانواده با موضوع “جریانهای تکفیری مانعی بر سر راه تمدن سازی نوین اسلامی” در کنفرانس وحدت اسلامی با بیانیه ذیل به کار خود خاتمه داد:

0
 
سي امين كنفرانس وحىت اسلامي
 
خطر جریان‌های تکفیری در جهان و بویژه منطقه، مسئولیت فرهیختگان جهان اسلام، اعم از زن و مرد و بویژه علما را دو چندان می نماید. حضور گسترده و هوشمندانه زنان مسلمان و نقش آفرینی فعال آنها در مقابله با هجمه‌های استکبار و در رأس آن رژیم غدار صهیونیستی، یکی از ضروریات امروز جهان اسلام است؛ از این‌رو ضمن عرض تبریک به مناسبت آزادسازی شهر حلب از کشور دوست وهمسایه سوریه در سایه سار وحدت امت اسلامی، شرکت‌کنندگان در کمیسیون زن و خانواده در هفته وحدت 1438هجری قمری بر موارد ذیل تأکید می‌نمایند:
1) اتحادیه جهانی زنان مسلمان به منظور شناساندن جایگاه ونقش زنان مسلمان در رشد و تعالی جامعه انسانی وتحقق وحدت اسلامی با توطئه های خباثت آلود جریان تکفیر و تروریسم با هدف تزلزل خانواده مسلمان، آمادگی خویش را برای همکاری با کلیه اعضایش در کشورهای مختلف جهان جهت برگزاری همایش و کارگاه های آموزشی وجلسات هم اندیشی هدفمند اعلام می کند.
2) اتحادیه جهانی زنان مسلمان بر همبستگی و وحدت زنان مسلمان در کشورهای مختلف با اقتدا به سیره علمی و عملی وحدت گرایانه حضرت زهرا (سلام الله علیها) تأکید می نماید. که ایشان نقش بسیار مهمی درهدایت امت و نجاتشان از گمراهی وبلاها دارد و عامل موثری در ایجاد وحدت است. با توجه به بیان ایشان “طاعتنا نظاما للمله وامامتنا امانا من الفرقه”. پیروی از اهل بیت را عامل وحدت  معرفی می نماید و این اتحادیه بر این اساس، هرگونه تفرقه وتشتت در جامعه زنان مسلمان را محکوم می کند.
3) ما شرکت کنندگان بر جایگاه والای زن مسلمان در تمدن‌سازی نوین اسلامی(توحیدی) که جریان‌ تکفیر رادع و مانع آن تمدن به‌شمار می‌آید را تأکید می‌نماییم.  
4) اتحادیه جهانی زنان مسلمان خواستار شناسایی، توقف و خنثی‌سازی هجمه‌های رسانه‌ای و تبلیغاتی استکبار جهانی به سرکردگی رژیم صهیونیستی برعلیه  زن و خانواده بوده و در این راستا بر تلاش جامعه زنان بویژه در فضای مجازی و سایت اتحادیه تأکید می‌نماید.
5) شرکت‌کنندگان در کمیسیون هرگونه بدعت‌گزاری در موضوع زنان از طریق تحریف قرآن و سنت  توسط تکفیری‌ها؛ همچون جهاد النکاح، رضاع الکبیر و غیره را محکوم و خواستار تبیین مبانی فکری و تأسیسی این گروه بوسیله علمای جهان اسلام بوده و این امر در دستور العمل جدّی اتحادیه قرار گیرد.
6) اتحادیه از علمای امت اسلامی و نخبگان دغه‌غه‌مند عمل به تکلیف، از طریق نظارت بر برنامه های آموزشی دینی و ترویج معارف حقه اسلام و ارائه پاسخ صحیح و منطقی به شبهاتی که از سوی غرب ایجاد شده را مطالبه جدی می نماید.
7) اتحادیه جهانی زنان مسلمان خود را ملزم می داند تا با روشی خلاقانه و مهارتهای هنرمندانه در اشاعه فرهنگ غنی اسلام و معرفی صحیح آموزه های دینی به صورت کاربردی و مصداقی (مباحثی همچون مهریه، نفقه و اجرت المثل) و غیره و معرفی و شناساندن الگوهای دینی و معنوی اهتمام ورزد.
/انتهای متن/
درج نظر