به منظور توانمندسازی بانوان فرهیخته کردستان انجام می‌گیرد

مسوول امور بانوان اداره‌کل تبلیغات اسلامی کردستان از اعزام 50 بانوی فرهیخته این استان به منظور توانمندسازی بانوان به قم خبر داد.

0

به گزارش به دخت به نقل از فارس از سنندج، سعیده لشکری در نشست هم‌اندیشی و هم‌افزایی جمعیت بانوان فرهیخته استان کردستان که در سنندج برگزار شد، اظهار کرد: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته قرار است تعداد 50 نفر از بانوان فرهیخته استان به منظور شرکت در کارگاه‌های آموزشی به قم اعزام شوند.

وی با اشاره به اینکه این کارگاه‌ها با حضور اساتید مجرب جامعة‌الزهرا برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: آموزش‌های به منظور توانمندسازی بانوان به صورت فشرده انجام می‌گیرد.

وی بیان کرد: جمعیت بانوان فرهیخته استان کردستان از سال 88 در استان تشکیل شد و تاکنون با حضور بانوان فرهیخته استان سعی در سیاستگذاری در حوزه بانوان و خانواده داشته است.

مسوول امور بانوان اداره‌کل تبلیغات اسلامی کردستان اضافه کرد: جمعیت بانوان فرهیخته استان قصد دارد برنامه‌های خود را در سطح حاشیه شهرها و روستاها به صورت برگزاری دوره‌های آموزشی در زمینه‌های مختلف از جمله احکام و اموزه‌های دینی انجام دهد.

رئیس جمعیت بانوان فرهیخته استان کردستان نیز در این جلسه توجه به مباحث اموزشی را از اولویت‌های جمعیت بانوان فرهیخته استان کردستان برشمرد و گفت: جمعیت بانوان فرهیخته در سطح شهرستان‌های استان کردستان نیز تشکیل شده و سعی در افزایش تعداد بانوان فرهیخته در سطح شهرستان‌ها داریم.

فاطمه سهرابی بیان کرد: در حال حاضر به دنیال پکیجی اطلاعاتی در سطح استان هستیم که این پکیج به تفکیک عرصه‌های مختلف در حوزه بانوان طراحی و تدوین می‌شود.

دبیر اجرای طرح گفتمان‌های دینی تبلیغات اسلامی کردستان نیز در این جلسه بیان کرد: اداره‌کل تبلیغات اسلامی کردستان با از سال 88 متولی برگزاری طرح گفتمان‌های دینی در استان است.

حجت‌الاسلام مسعود محمدی با اشاره به اینکه گفتمان‌های دینی در حوزه مدارس، دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه برگزار می‌شود، افزود: سعی براین است از حضور جمعیت بانوان فرهیخته استان کردستان در اجرای گفتمان‌های دینی استفاده شود.

وی اضافه کرد: امسال بناست 4 هزار گفتمان دینی را در کردستان برگزار کنیم.

/انتهای متن/

درج نظر