بزودی هنر بانوان کاشمری، زینت بخش شش گوشه می شود

در دومین شهر زیارتی استان خراسان رضوی، عشق و علاقه خاصی به ساحت مقدس ائمه معصوم (ع) در کارگاهی کوچک اما با دل هایی بزرگ پیدا می شود.

1

به گزارش به دخت به نقل از گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، همه در این کارگاه برای کارکردن در دستگاه امام حسین(ع) سرودست می شکنند، بانوانی که با عشق و علاقه، پشت میزکار می نشینند و نقطه به نقطه آن را با دلبستگی خاصی به خاندان اهل البیت(ع) گلدوزی می کنند.

در گوشه ای از شهرستان کاشمر ، چرخ زندگی بعضی ها چه زیبا می چرخد. برهمین اساس به سراغ یکی از خیرین ارادتمند به ساحت این خاندان شدم، خیاطی هنرمند که دوست داشت روزی چرخ زندگی اش به نام اهل البیت(ع) بچرخد.

مسوول کارگاه بوته جغه کاشمر در گفتگو با خبرنگار ما، گفت:دوخت پرده ۹درب از درب های ایوان طلا و روضه رضوان توسط بانوان این شهرستان حدود ۲سال است که گلدوزی می شود.

فاطمه عسکری افزود:۶پرده باهنر معرق و سرمه دوزی برای درب های داخل روضه رضوان و ۳پرده نفیس و زیبا باهنر زر و سرمه دوزی برای درب های ایوان طلا برای نصب آماده می شوند.

این بانوی هنرمند کاشمری گفت:باب الیمین، باب الیثار و باب القبله از ایوان طلا، باب الجواد، باب الفرات، کاف۱و۲، باب السطح و باب القمه از اسامی ۹درب هستند.

عسکری عنوان کرد:از ۱۰دی ماه سال۹۳ تاکنون باهمکاری بیش از ۱۰بانوی هنرمند کاشمری کار دوخت و دوز آغاز شده است.

وی علت به تاخیر افتادن زمان نصب این ۴۵قطعه پرده را فوت ناگهانی همسرش مرحوم مسعود کردستانی که بانی و خیر اصلی این کار بود دانست و گفت:امیدوارم با مشارکت مسوولان مربوطه بتوانیم همزمان با تعویض پرچم حرم امام حسین(ع) شاهد نصب این پرده ها نیز باشیم.

مسوول کارگاه بوته جغه کاشمر بااشاره به اینکه تزئين و طراحی پرده ها توسط وی صورت گرفته است افزود:دو پرچم نیز برای حرم امام حسین(ع) و حضرت ابوالفضل(ع) به عرض۲ و طول ۳متر باهزینه شخصی آماده شده که تاکنون باتوجه به عشق و علاقه به اهل البیت(ع)، هیچ آمارو ارقامی در این زمینه نگرفتم.

/انتهای متن/

نمایش نظرات (1)