بزرگداشت دو شهید زن و رونمایی از یادمان شهدای زن انقلاب اسلامی

در این زمینه تلاشمان این بوده که یادی از این شهدا داشته باشیم و حضور زنان در انقلاب اسلامی و رشادت‌هایی که در مقابله با رژیم پهلوی نشان دادند را به‌عنوان الگوهای تابناک به نسل جوان معرفی کنیم.

0

رییس بسیج جامعه زنان کشور گفت: مراسم رونمایی از یادمان شهدای زن انقلاب اسلامی فردا در قطعه 39 بهشت زهرا برگزار می‌شود.

به گزارش به دخت به نقل از مهرخانه، مینو اصلانی با اشاره به برگزاری مراسم رونمایی از یادمان شهدای زن انقلاب اسلامی تصریح کرد: این مراسم به‌منظور بزرگداشت شهید طیبه واعظی و خواهرهمسر ایشان فاطمه جعفریان که دو شهید انقلاب اسلامی هستند و زیر شکنجه‌های رژیم پهلوی به شهادت رسیدند، برگزار می‌شود.

او ادامه داد: یادمانی برای این دو شهید به‌عنوان شهید زن انقلاب اسلامی در قطعه 39 بهشت زهرا ساخته شد. در این زمینه تلاشمان این بوده که یادی از این شهدا داشته باشیم و حضور زنان در انقلاب اسلامی و رشادت‌هایی که در مقابله با رژیم پهلوی نشان دادند را به‌عنوان الگوهای تابناک به نسل جوان معرفی کنیم.

اصلانی اظهار کرد: این یادمان در قطعه 39 بهشت زهرا آماده شده است و فردا (پنجشنبه، 15 بهمن ماه) طی مراسمی با حضور خانواده معظم شهدا و جمعی از مسئولین کشوری و لشکری رونمایی می‌شود. خانواده این شهدا از حاضران در مراسم هستند که از آن‌ها تجلیل خواهد شد. علاوه بر آن عده زیادی از مردم شهیدپرور و فرهیختگان بسیجی در مراسم حضور دارند. زنان از دستگاه‌های مختلف نیز دعوت شده‌اند.

رییس بسیج جامعه زنان کشور بیان کرد: مراسم از ساعت 14 آغاز می‌شود. رونمایی از یادمان، تجلیل از خانواده‌های معظم شهدا، تجلیل از خانواده شهید مدافع حرم، سخنرانی، اجرای سرود و قرائت پیام مقام معظم رهبری به کنگره 77هزار زن شهید کشور از برنامه‌های این مراسم است. مقام معظم رهبری این شهیدان را به عنوان لشکری از فرشتگان نامیدند و در این یادمان به یاد این لشکر فرشتگان، پیام ایشان بازخوانی می‌شود.

/انتهای متن/

درج نظر