برگزاری نشست هم اندیشی نقش و اهمیت زنان در نظام مهارتی کشور با حضور با حضور مافی نماینده مردم تهران

نشست هم اندیشی نقش و اهمیت زنان در نظام مهارتی کشور با حضور رییس فراکسیون خانواده مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

0

به گزارش به دخت به نقل از اداره کل روابط عمومی،  هشتم آبان ماه، پروانه مافی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با حضور در دانشکده فنی و حرفه ای شریعتی تهران و شرکت در نشست هم اندیشی نقش و اهمیت زنان در نظام مهارتی کشور بیان داشت: منابع‌ انسانی شامل کلیه زنان و مردان‌ می‌باشد و یکی از شاخص های مهم توسعه انسانی افزایش میزان مشارکت زنان در فعالیت های اقتصادی و اجتماعی است.
مافی خاطر نشان کرد: مشارکت و حضور زنان در بخش های مختلف مدیریت کشور موجب میشود، وضعیت جامعه در تمامی جنبه های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی بهبود پیدا کند.

وی افزود: هنگامی میتوانیم ادعا کنیم که زنان نقش موثری در اداره کشور ایفا میکنند که نقش غیرقابل انکار در موتور توسعه کشور داشته باشند و رویکرد کشور از حالت صرفا دانش آموختگی، به سمت تربیت و شکوفایی استعداد دختران و زنان توانمند و کارآفرین سوق پیدا کند.
عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اقتصاد مقاومتی مفهومی است که در پی مقاوم سازی، بحران زدایی و ترمیم ساخت ها و نهادهای فرسوده و ناکارآمد موجود اقتصادی مطرح می شود.
مافی گفت: یکی از بازوهای قدرت هر جامعه ای، توان «اشتغالزایی» است که با ارتقای آن، امنیت عمومی خود به خود افزایش یافته و در مقابل، مشکلات و آسیب های اجتماعی و فرهنگی روند کاهشی را طی می کنند؛ زیرا ایجاد فرصت های شغلی چندین اتفاق را به همراه خواهد داشت

رئیس فراکسیون اشتغال و تولید ،کار و کارآفرینی در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: یکی از مواردی که می تواند پیش زمینه ارتقای فرهنگ پذیرش تولید ملی را به نمایش بگذارد، حمایت از «ایده ها و طرح های دانش بنیان» و جذب سرمایه های داخلی و خارجی در این حوزه است که مثال های گوناگونی درباره آن در کشور وجود دارد. یکی از بارزترین نمونه های طرح های دانش بنیان را می توان در زمینه فناوری اطلاعات و علوم کامپیوتر دید که امروزه در انواع گوناگونی از نرم افزارها و برنامه های کاربردی ظهور یافته است.
رییس کمیسیون مشترک درآمدهای شهرداری ها و نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: طراحی مشاغل و فعالیت هایی که می تواند به شهرداری ها کمک کند، طرح های جدید برای هوشمند سازی شهرداری ها و حمایت از استارت آپ ها از جمله کارهایی است که در دستور کار این کمیسیون قرار دارد و به دانشجویان برای اشتغال پیشنهاد می گردد.

/انتهای متن/

درج نظر