برگزاری نخستین جشنواره و مسابقه رالی گردشگری بانوان

نخستین جشنواره رالی گردشگری بانوان با هدف تقویت مهارت‌های رانندگی در میان زنان، شهریور ماه برگزار می‌شود.

0

به گزارش به دخت به نقل از  تسنیم، نخستین رالی گردشگری بانوان با هدف بازدید از مناطق کمتر انتخاب شده گردشگری ایران و تقویت مهارت‌های رانندگی در میان زنان، با حضور علاقه مندان به رشته رالی توسط شرکت هولدینگ گردشگری فلامینگو و با یاری کانون اتومبیلرانی و گردشگری ایران در طی روزهای دوم تا هفتم شهریور ماه امسال برگزار می‌شود.

در این رابطه رقیه حاتمی پور- مدیر شرکت هولدینگ گردشگری فلامینگو، بیوک موسوی – مدیریت مجموعه تاریخی سعدآباد، اسلامی – مدیر کانون اتومبیلرانی از متولیان این جشنواره در کاخ موزه ملت مجموعه سعدآباد طی نشستی خبری به جزئیات نخستین جشنواره و مسابقه رالی گردشگری بانوان پرداختند.

در این رابطه رقیه حاتمی پور – مدیر شرکت گردشگری فلامینگو، عنوان کرد: نکته ای که در این رقابت‌ها مورد ارزیابی قرار می‌گیرد مهارت رانندگی بانوان است با هدف معرفی مناطق کمتر دیده شده ایران؛ در نتیجه میزان سرعت، معیار پیروزی در این مسابقه نیست.

حاتمی پور در رابطه با این جشنواره بیان کرد: غرفه‌هایی برای بانوان در نظر گرفته شده است که تعداد بیشتر آنها از زنان سرپرست خانوار هستند. این جشنواره در طول این روزها از ساعت 15 تا 23 دائر است و برنامه‌های ویژه ایی در طول شب‌های این جشنواره اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه این طرح در استانهای دیگر از جمله گلستان،گیلان، مازندران و کردستان مور استقبال قرار گرفته است،گفت: این برنامه را در آینده ادامه و گسترش خواهیم داد چون باعث شادابی بیشتر جامعه زنان می‌شود. البته در این کار بخش‌ها و ارگان‌های مختلفی باید ما را یاری کنند.

همچنین اسلامی – مدیر کانون اتومبیلرانی استان تهران نیز در این نشست بیان کرد: ضوابط سخت گیرانه ای برای شرکت در این مسابقه در نظر گرفته نشده و فقط شرط حضور در این رقابت‌ها داشتن گواهینامه رانندگی است. بانوان با حضور یک نقشه خوان و برخورداری از مهارت‌های اولیه می‌توانند در این رقابت‌ها شرکت کنند. شرکت کنندگان در این مسابقه حتماً باید در جلسه توجیهی که قبل از مسابقه برگزار می‌شود، حضور یابند.

اسلامی درباره جزییات این رقابت گفت: نقط شروع مسیر این مسابقات، کاخ موزه سعدآباد است و رانندگان بعد از گذر از استان البرز و قزوین در استان زنجان به پایان مسیر خواهند رسید.

همچنین بیوک موسوی – مدیریت مجموعه تاریخی سعدآباد، نیز در این نشست با حمایت مجموعه سعدآباد از این طرح بیان کرد: اینگونه برنامه‌ها کمک به ایجاد روحیه شاد، تفریحی و ورزشی بانوان می‌کند و در معرفی مناطق گردشگری موثر است.

گفتنی است طبق برنامه ریزی شرکت کنندگان از نقاط گردشگری و دیدنی این مسیر بازدید می‌کنند. هم زمان با شروع مسابقات در مجموعه سعدآباد جشنواره‌ای مخصوص بانوان برپا خواهد شد. همچنین ثبت نام برای شرکت در این مسابقه تا هفته آخر مرداد ماه ادامه دارد و هیچ هزینه ایی از شرکت کنندگان دریافت نمی‌شود. علاقمندان می‌توانند از طریق دبیرخانه این جشنواره با شماره 22222014 برای ثبت نام تماس حاصل کنند.

/انتهای متن/

درج نظر