برگزاری نخستین جشنواره تولیدات خانگی در زیرگذر چهارراه ولیعصر(عج)

نخستین جشنواره تولیدات خانگی ویژه (زیورآلات و عروسک) ویژه مناطق 22 گانه تهران به منظور حمایت از مشاغل خانگی و عرضه محصولات زنان سرپرست خانوار توسط شهرداری منطقه ١١ در زیرگذر تئاترشهر آغاز به کار کرد.

0

به گزارش به دخت به نقل از ایسنا، فاطمه تنهایی مشاور امور بانوان با اشاره به اخذ مجوز از معاونت فرهنگی و اجتماعی شرکت بهره‌برداری مترو تهران ادامه داد: تمامی بانوان سرپرست خانوار حاضر در این جشنواره با تایید ستاد توانمندسازی شهرداری مشغول به کار شده‌اند و تمامی این افراد در منزل ساخت زیور آلات و عروسک را انجام می‌دهند.

وی با اشاره به حضور 60 نفر از بانوان سرپرست خانوار مناطق 22 گانه در این زیر گذر، افزود: ستاد توانمند سازی درصدد گسترش مشاغل خانگی است که در این جشنواره سعی شده تا با معرفی و حمایت این مشاغل زمینه معرفی و فروش این محصولات فراهم شود.

به گفته مشاور امور بانوان شهرداری منطقه 11، با توجه به اینکه ارزش افزوده ساخت زیورآلات بالاست یکی از فعالیت‌هایی است که بانوان سرپرست خانوار از آن استقبال می کنند.

وی با اشاره به سیاستهای ستاد توانمندسازی مبنی بر توسعه شبکه سازی مشاغل خانگی، تصریح کرد: این ستاد بر آن است تمام بانوانی که در مشاغل خانگی فعال هستند به صورت شبکه متمرکز در ‌آیند به گونه‌ای که زنان سرپرست خانوار در منزل خود کالاها را تولید می‌کنند و در این گونه بازارچه ها، نسبت به عرضه این محصولات اقدام کنند.

تنهایی با اشاره به پرتردد بودن این زیرگذر، افزود: تئاتر شهر هر روز میزبان تعداد زیادی از شهروندان تهرانی است که امیدواریم این جشنواره با 60 غرفه برپا شده مورد توجه مردم قرار گیرد و فرصت مناسبی برای عرضه محصولات زنان سرپرست خانوار باشد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 11؛ مشاور امور بانوان شهرداری منطقه 11 در پایان تاکید کرد: نخستین جشنواره تولیدات خانگی (زیورآلات و عروسک) توسط این منطقه و با همکاری ستاد توانمندسازی و اخذ مجوز از معاونت فرهنگی و اجتماعی شرکت بهره برداری مترو تهران از ششم تا دوازدهم شهریور از ساعت ٨ صبح تا ١٨ عصر در زیرگذر تئاتر شهر برپاست.

/انتهای متن/

درج نظر