برگزاری لیگ والیبال بانوان با تیم‌های جدید و مربیان تازه‌نفس

رقابت‌های لیگ برتر والیبال بانوان در شرایطی از ۱۶ آذر ماه آغاز می‌شود که در این دوره از رقابت‌ها چهره‌های جدیدی به‌عنوان سرمربی روی نیمکت تیم‌های باشگاهی حضور دارند.

0

به گزارش به دخت به نقل از تسنیم،  فصل جدید لیگ برتر والیبال بانوان به زودی آغاز می‌شود، رقابت‌هایی که در مقایسه با سال گذشته تفاوت‌های قابل توجهی دارد. از جمله این تفاوت‌ها می‌توان به حضور تیم‌های جدید اشاره کرد که اولین حضور خود را در لیگ برتر والیبال بانوان تجربه می‌کنند. در این دوره از رقابت‌ها پنج تیم از تهران و دو تیم از استان‌های دیگر حضور دارند. تیم‌های پایتخت سالوت، رایکا کیش، آبنوس، پیکان و کن هستند و تیم‌های بهنمیر و ذوب‌آهن نیز در این فصل پا به میدان گذاشته‌اند.

این تیم‌ها در شرایطی رقابت‌های خود را از 16 آذر ماه شروع می‌کنند که جای خالی تیم‌های باسابقه به خوبی ملموس است، تیم‌هایی همچون سایپا و دانشگاه آزاد که سال‌ها پای ثابت لیگ برتر والیبال بانوان بودند. تغییرات به وجود آمده در مدیریت ورزش دانشگاه آزاد باعث شد تا رفته رفته تعدادی از تیم‌های ورزشی زیرمجموعه دانشگاه از ورزش کنار بکشند. والیبال بانوان نیز از این قاعده مستثنی نبود. نارنجی‌پوشان سایپا نیز از پس مخارج و هزینه‌های لیگ برتر برنیامد و عطای والیبال بانوان را به لقایش بخشید.

اما از دیگر تفاوت‌های این فصل لیگ با دوره قبل می‌توان به پخش بودن نسبی ملی‌پوشان در بین تیم‌ها اشاره داشت. البته تیم بهنمیر در جذب بازیکنان ملی‌پوش موفق‌تر بوده است و چهره‌های شاخصی مانند شبنم علیخانی، مهسا صابری، مونا خواجه‌کلایی و نیلوفر حجتی در این تیم حضور دارند. البته تیم ذوب‌آهن نیز بازیکنان ملی‌پوش بومی خود را حفظ کرده است و در قالب تیم باشگاهی قوی با هدایت فریبا صادقی (سرپرست نایب رئیسی فدراسیون والیبال) یکی از مدعیان اصلی این فصل به شمار می‌رود.

شاید مهم‌ترین تفاوت لیگ امسال با سال گذشته به حضور مربیان جدید برمی‌گردد که قرار است در این فصل روی نیمکت مربیگری تیم‌های جدید بنشینند. این در حالی است که مربیان باتجربه‌ای همچون فریبا سلیمانی و سیما صدیقی غایب هستند و در این شرایط فرصتی فراهم شده تا چهره‌های جدید نیز توانایی‌های خود را به نمایش بگذارند، مربیانی که در این فضا می‌توانند رشد کنند آن هم در شرایطی که والیبال بانوان در بخش مربی تا حدودی فقیر است.

/انتهای متن/

درج نظر