برگزاری دومین همایش اعتدال با موضوع “زنان” در مهر 94

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: دومین همایش اعتدال در مهرماه سال جاری با موضوع “زنان، اعتدال و توسعه” برگزار می‌شود.

0

به گزارش به دخت به نقل از ایسنا، شهیندخت مولاوردی در یازدهمین نشست مشاوران امور بانوان در وزارتخانه‌ها، افزود: دولت با تدبیر و مدیریت جهادگونه برای بازگرداندن امور به مدار عقلانیت و خرد جمعی عمل می‌کند و در این زمینه به موفقیت‌های چشمگیری نیز دست یافته است و پایه‌های درستی را برای تحقق شعارها در حوزه سیاست، اقتصاد و فرهنگ گذاشته است، هرچند هنوز به نتیجه مطلوب نرسیده است.

1431239683292_16262_491.jpg

وی تاکید کرد: تحقق نهایی این اهداف مستلزم همدلی و همزبانی است و نامگذاری سال جاری به نام دولت و ملت، همدلی و همزبانی، عیدی بزرگی بود که از سوی مقام معظم رهبری به دولت و ملت داده شد، چراکه بدون همدلی و همزبانی نمی‌توانیم اهداف را محقق کنیم.

معاون رییس جمهور در امور زنان با بیان اینکه سرمایه انسانی زنان یک فرصت بی‌بدیل است، گفت: زنان به عنوان نیمی از سرمایه انسانی جامعه به کشور می‌توانند در برون رفت از چالش‌ها کمک کنند.

مولاوردی تاکید کرد: باید اعتماد به وجود آید و تقویت شود. اعتماد به مردم از سوی دولت و اعتماد ملت به دولت به عنوان کارگزاران خود، از اهمیت زیادی برخوردار هستند.

وی در ادامه گفت: در حوزه زنان و خانواده راه‌های مختلفی برای تحقق شعار سال در نظر می‌گیریم که یکی از آنان برگزاری نشست‌های ماهانه است.

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده درباره سیاست‌های معاونت امور زنان و خانواده در سال 94 اظهار کرد: با تشریک مساعی و جلب مشارکت‌های مدنی و مردم می‌توانیم در مهار آسیب‌های اجتماعی قدم برداریم. این آسیب‌ها تهدید کننده خانواده و سلامت زنان است. با توان افزایی زنان در مقابله با آسیب‌ها می‌توانیم گام‌های خوبی برداریم آن هم در شرایطی که آسیب‌هایی مانند فقر و اعتیاد، زنانه شده است.

مولاوردی با تاکید بر ضرورت دسترسی عادلانه به منابع و فرصت‌ها ابراز امیدواری کرد که در انتخابات مجلس شاهد دسترسی عادلانه به منابع و فرصت‌ها باشیم و زنان از نظر توانمندسازی سیاسی بتوانند جایگاه سیاسی پیدا کنند.

مولاوردی تاکید کرد: بدون مشارکت زنان نمی‌توانیم به مشکلات اساسی از جمله مشکلات اقتصادی غلبه کنیم. دولت می‌تواند در جهت اصلاح الگوی مصرف، تولید ملی بهره‌مندی از ظرفیت زنان گام بردارد.

/انتهای متن/

درج نظر