برپایی نمایشگاه نقاشی به نفع کودکان دارای معلولیت

هنرمند دارای معلولیت ، نمایشگاه نقاشی با عنوان ‘گندمزار و نسیم’ به نفع کودکان دارای معلولیت برپا کرد و علاقمندان از امروز شنبه می توانند از این نمایشگاه دیدار کنند.

0

به گزارش به دخت به نقل از ایرنا، هادی شعبانی هنرمند و نقاش مطرح دارای معلولیت درباره نمایشگاه خود گفت: در روستاهای اطراف تهران، برخی کودکان دارای معلولیت شدید از دسترسی به امکانات آموزشی و فرهنگی محروم هستند بنابراین مدارس روستایی در این مناطق راه اندازی شده که هزینه های برگزاری کلاس و کارگاه و نیز بسته های فرهنگی برای این کودکان از این نمایشگاه تامین خواهد شد.
وی ادامه داد : طی چهار سال اخیر سه مجموعه نقاشی شامل 45 اثر آماده شده که 15 اثر آن در نمایشگاه ‘گندمزار و نسیم’ به نمایش درخواهد آمد.
وی اضافه کرد: این نقاشی ها با استفاده از تکنیک خودکار در بوم استفاده شده که هرکدام از آثار ، چندین ماه، زمان برده است . موضوع این نقاشی ها ، دشت، درخت و چهره هایی از کودکان است.
شعبانی که مدرس مدارس استثنایی هم هست، گفت: چهره کودکان در این آثار را از چهره دانش آموزان خود در مدارس استثنایی یا سازمان بهزیستی ، الهام گرفته ام.
شعبانی که عضو انجمن عکاسان ایران نیز هست، افزود: این نمایشگاه از امروز به مدت یک هفته از ساعت 16 بعدازظهر با موضوع رویاهای کودکی در گالری شمیده به نمایش عموم در خواهد آمد .
وی یادآور شد: این مجموعه به صورت سیاه و سفید با تکنیک جوهر و خودکار به روی بوم کشیده شده و شامل یک تابلو که پرتره یک کودک کم سال با چشمان بسته درحال رویا پردازی است و 14 اثر دیگر نیز رویاهای این کودک را به تصویر می کشند.
وی ادامه داد: کودک با لبخند و آرامش در پشت چشمان بسته اش جهانی دیگر را به تصویر میکشد که شامل پرده هایی از درخت ، گندمزار و دشت ها است. آماده سازی این مجموعه در حدود دو سال به طول انجامیده است.
گفتنی است علاقه مندان برای بازدید از این نمایشگاه نقاشی به نفع کودکان دارای معلولیت می توانند هر روز از ساعت 16 تا 20 شب به نشانی گالری شمیده، خیابان میرداماد ، میدان مادر ، خیابان بهروز ( سنجابی) بن بست اول پلاک هشت واحد 12 مراجعه کنند.

/انتهای متن/

درج نظر