بررسی لایحه کاهش ساعت کاری زنان متوقف نشده است

رئیس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی گفت: بررسی لایحه کاهش ساعت کاری زنان و به نتیجه رسیدن آن متوقف نشده است و همچنان در دستور کار مجلس قرار دارد.

0

به گزارش به دخت به نقل از فارس، فاطمه رهبر گفت: انتقاداتی که در مورد توقف و به نتیجه نرسیدن لایحه کاهش ساعت کاری زنان با شرایط خاص مطرح می‌شود مبنایی ندارد چرا که این لایحه همچنان در دستور کار مجلس قرار دارد.

بررسی لایحه کاهش ساعت کاری زنان متوقف نشده است

وی ادامه داد: بررسی لایحه بودجه با توجه به مدت زمان باقی‌مانده از عمر این مجلس هم اکنون در اولویت دستور کار قرار گرفته است و پس از آن رسیدگی به سایر موضوعات به ترتیب مطرح خواهد شد.

رئیس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی گفت: تمام تلاش خود را می‌کنیم تا این لایحه قبل از پایان مدت مجلس فعلی به نتیجه رسیده و نهایی شود چراکه مشخص نیست اگر به مجلس یازدهم برود چه سرنوشتی خواهد داشت و در صورت موکول شدن آن به مجلس بعدی احتمال منتفی شدن آن وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری فارس، لایحه کاهش ساعت کاری زنان شاغل با شرایط خاص یک ماده واحده دارد و بر اساس این ماده ساعت کار هفتگی زنان شاغل اعم از رسمی، پیمانی و قرار دادی که سرپرست خانوار هستند یا اینکه فرزند زیر هفت سال دارند، یا فرزند معلول دارند یا همسر یا فرزند آنها مبتلا به بیماری‌های صعب العلاج است با تأیید مراجع ذیربط به 36 ساعت در هفته کاهش پیدا می‌کند اما حقوق و مزایای 44 ساعت را دریافت می‌کنند.

/انتهای متن/

درج نظر