بررسی تهدیدها و فرصت‌ها در همایش «تلفن همراه هوشمند و سبک زندگی»

نخستین همایش ملی «تلفن همراه هوشمند و سبک زندگی» با هدف شناسایی و معرفی تهدیدها و فرصت‌های استفاده از تلفن همراه و تبادل نظر میان پژوهشگران و صاحب نظران این حوزه ۲۰ و ۲۱ خرداد ماه برگزار می‌شود.

0

بر اساس اعلام دبیرخانه همایش، تأثیرات و پیامدهای اجتماعی فرهنگی استفاده از تلفن همراه هوشمند، راهبردها و سیاست‌های تلفن همراه هوشمند در ایران، تجارب، ظرفیت‌ها، ابعاد و فرصت‌ها، ویژگی‌های فناورانه و مطالعات آینده پژوهی تلفن همراه هوشمند نیز ازجمله عناوین محورهای برگزاری نخستین همایش ملی تلفن همراه هوشمند و سبک زندگی، است.

این همایش دوروزه همچنین در نظر دارد به تبیین رویکردهای نظری مرتبط با وسایل ارتباط جمعی نوین با تاکید بر تلفن همراه، تعامل میان پژوهشگران، صاحب نظران، سازمان‌ها و نهادهای دست‌اندرکار، تشریح وضعیت موجود، نحوه استفاده از تلفن همراه هوشمند در ایران و جهان و ارایه راهکارهای مناسب برای مدیریت استفاده از آن در دو سطح کاربران و سیاست گذاران بپردازد.

 

3683_news

در حاشیه این همایش، قرار است کارگاه‌هایی با عناوین رسانه های اجتماعی و بهره گیری از اپلیکیشن های پیام رسان تلفن همراه، روزنامه نگاری و تلفن همراه هوشمند، آینده پژوهی و دورنمای تکنولوژی‌های تلفن همراه هوشمند برگزار شود.

به گفته «خسرو قبادی» رییس پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات اجتماعی جهاد دانشگاهی و رییس همایش، تمام تلاش شورای سیاست‌گذاری و کمیته علمی آن است که بتواند به رهیافت‌هایی جدید برای مدیریت تلفن همراه ارائه کند و بر همین اساس و در جهت ارائه دستاوردهای همایش به عنوان منبع مطالعاتی برای پژوهش‌های بعدی و مدیران مرتبط، مقرر شده است نتایج این همایش در قالب مجموعه مقالات چاپ و منتشر شود.

همایش ملی تلفن همراه هوشمند و سبک زندگی به همت پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات اجتماعی جهاد دانشگاهی با مشارکت و حمایت نهادهای علمی، پژوهشی و اجرایی کشور و با حضور اساتید، صاحب نظران و پژوهشگران حوزه رسانه و علوم اجتماعی ۲۰ و ۲۱ خرداد ماه جاری در پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات مرکز تحقیقات مخابرات ایران برگزار می‌شود.

منبع: سبک زندگی / انتهای متن/

درج نظر