بررسی افکار «آیینه‌وند» در حوزه زنان

دبیر کارگروه تعمیق باورهای دینی معاونت امور زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری گفت: قرار است 24 آذرماه در نشستی افکار مرحوم دکتر صادق آیینه‌وند- رئیس سابق پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی و چهره ماندگار- را در حوزه زنان بررسی کنیم.

0

به گزارش به دخت به نقل از ایسنا، منصوره شایسته  افزود: در حال جمع‌آوری مصاحبه‌ها و دست نوشته‌های دکتر آیینه وند هستیم و قرار است دیدگاه‌های او را در حوزه زنان و ریشه‌هایی که معرفت‌های انحرافی مانند اسرائیلیات، افکار مانوی و کسروی وارد حوزه معرفت دینی کرده است را بررسی کنیم.

وی در ادامه گفت: تا کنون فراخوانی برای دریافت مقالات نداده‌ایم و قرار است مقالاتی درباره افکار دکتر آیینه وند سفارش دهیم.

دبیر کارگروه تعمیق باورهای دینی معاونت امور زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری پیش از این به ایسنا گفته بود: ضرورت دارد دیدگاه‌های صحیح را در حوزه زنان شناسایی کنیم تا بتوانیم تصویر شفافی از آنان ارائه بدهیم، به گونه‌ای که سیاست‌های نهادهای کلان و خرد جامعه مبتنی بر این تصویر باشد و از این طریق باورهای دینی زنان و دختران را تحکیم کنیم.

شایسته اظهارکرده بود: پیش از فوت مرحوم استاد دکتر آیینه‌وند در زمینه یک طرح با این اندیشمند صحبت کرده بودیم و قرار بود، عوامل موثر در بروز انحراف در معرفت دینی نسبت به جایگاه زن در اسلام در قالب یک پژوهش بررسی شود و دکتر آیینه‌وند دلایل هماهنگ نبودن این اندیشه‌های انحرافی را با قرآن ارائه دهند. البته با وجود فوت او قرار است این طرح ادامه یابد و سیاست، برون سپاری طرح‌هاست.

/انتهای متن/

درج نظر