باید بازدهی توانمندسازی جوانان برای ازدواج در جامعه مشهود باشد

مدیر کل امور بانوان استانداری تهران گفت: باید برای توانمند ساختن جوانان در ازدواج سیاست های ناکارآمد اعمال شده را تغییر دهیم و اقدامات بهتری انجام دهیم تا بازدهی آن در جامعه مشهود باشد.

0

به گزارش به دخت به نقل از زنان خبر،  زهرا ساعی، مدیر کل امور بانوان استانداری تهران با اشاره به توانمندسازی جوانان در حوزه ازدواج بیان کرد: تعامل بین دستگاه های ذی‌ربط در زمینه توانمندسازی جوانان در حوزه ازدواج می‌تواند در دست یابی ما به سیاست هایمان مؤثر باشد.
وی افزود: دستگاه‌های متولی مثل وزارت ورزش و جوانان می‌توانند عملکرد خوبی در زمینه توانمندسازی جوانان برای ازدواج داشته باشد. اقدامات خوبی نیز انجام شده است ولی کافی نیست.

باید بازدهی توانمندسازی جوانان برای ازدواج در جامعه مشهود باشد
ساعی ادامه داد: باید برای توانمند ساختن جوانان در ازدواج سیاست های ناکارآمد اعمال شده را تغییر دهیم و اقدامات بهتری انجام دهیم تا بازدهی آن در جامعه مشهود باشد.
مدیر کل امور بانوان استانداری تهران گفت: باید برای جوانان به صورت رسانه ای ازدواج آسان تبلیغ شود تا آنها نیز ازدواج را سخت نگیرند وقتی در رسانه و فیلم ها ازدواج تجملاتی تبلیغ می شود بی شک جوانان به همان سو کشیده می شوند.
وی اظهار کرد: اعطای کمک جهیزیه به زوجین جوان نیز میتواند قدمی در راه افزایش ازدواج باشد که این کار توسط خیرین در بسیاری از مناطق صورت میگیرد اما کافی نیست و باید دولت در این باره قدمی بردارد.
ساعی یادآور شد: اداره‌های مختلف مثل بهزیستی و اداره کل ورزش و جوانان استان تهران به طور خاص برای زوجین جوان در آستانه ازدواج یا زوجینی که به‌تازگی ازدواج کرده‌اند، مشاوره‌های خانوادگی ارائه می‌دهند.
مدیر کل امور بانوان استانداری تهران مطرح کرد: مشاوره های قبل و بعد از ازدواج اگر به صورت رایگان یا هزینه کم برای جوانان ارائه شود می توان از بسیاری از طلاق ها جلوگیری کرد و نهاد خانواده را مستحکم کرد.
وی تاکید کرد: ارائه کتب هایی در اینباره نیز کمک شایانی به افزایش ازدواج جوانان و دوام آن می کند زیرا افزایش ازدواج تنها مهم نیست بلکه استحکام و دوام آن مهم تر است.

/انتهای متن/

درج نظر