باور دینی جوانان کمک بزرگی برای حل آسیب‌های اجتماعی است

وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه یک طرح پژوهشی در خصوص آسیب‌های اجتماعی دانشجویان انجام شده است، گفت: نتایج این طرح حاکی از دین باوری 90 درصدی جوانان است که این می‌تواند کمک بزرگی در حل آسیب‌های اجتماعی باشد.

0

به گزارش به دخت و به نقل از فارس، محمود گودرزی در حاشیه جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان که با حضور اعضای این ستاد برگزار شد، گفت: در شصت و دومین جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان مطابق روال گذشته در خصوص ارائه گزارشات استانی، استاندار گلستان به ارائه گزارش وضعیت حوزه جوانان استان خود پرداخت و خوشبختانه مطابق آمار اعلام شده میزان بیکاری این استان طی 2 سال گذشته کاهش داشته است
وی افزود: طرح‌های خوبی توسط استاندار گلستان برای کاهش سطح بیکاری مطرح شد که می‌تواند به عنوان الگویی برای استان‌های مشابه استفاده شود.

گودرزی همچنین از ارائه طرح ملی سیمای جوانان در سطح دانشگاه‌های کشور خبر داد و گفت: این طرح در جلسه ستاد مطرح شد و موضوع اصلی آن ترسیم سیمای زندگی دانشجویان و آسیب‌های پیش روی آنها بود که راهکارهایی نیز در این زمینه ارائه شد.

وزیر ورزش و جوانان افزود: از مصوبات این جلسه ارائه راهکارهای پیشنهادی این طرح به استانداران و دانشگاه‌ها بود تا هر چه سریعتر اقدامات عملیاتی در این زمینه صورت پذیرفته و گزارش آن جهت ارائه در شورای اجتماعی کشور و همچنین ارائه به مقام معظم رهبری تنظیم و آماده شود.

وی نتایج این تحقیق را چندان ناامید کننده ندانست و گفت: با این حال این ارقام آسیب در جامعه دینی ما ارقام بالایی است و باید در جهت کاهش آن اقدامات مؤثر انجام داد.

گودرزی همچنین از باور دینی بالای جوانان خبر داد و افزود: یک یافته خوب این پژوهش نشان داد که خوشبختانه باورهای دینی و مذهبی در بین جوانان بالاست و می‌تواند کمک بزرگی در حل معضلات و آسیب های اجتماعی باشد.

وزیر ورزش و جوانان در زمینه برنامه اوقات فراغت وزارت ورزش و جوانان در آغاز فصل تعطیلات، افزود: مقررشده  دستگاه‌ها تا 15 تیر برنامه‌های خود را در حوزه اوقات فراغت ارائه دهند و همچنین خود وزارت برنامه‌هایی در این زمینه پیش بینی کرده و به ادارات کل استانی ابلاغ شده است.

وی افزود: معاونت فرهنگی وزارت در زمینه اوقات فراغت از طریق ورزش برنامه‌های دارد و مقرر شده است تا بر مدارس ورزشی که در این فصل بسیار فعال هستند نظارت صورت گرفته و مراکزی که فعالیت‌های مفیدی دارند تقویت و مراکزی که نیاز به انجام تغییرات دارند راهنمایی شوند.

گودرزی همچنین از افزایش میزان ورزش مردمی خبر داد و گفت: ما به دنبال افزایش کمی و کیفی اوقات فراغت هستیم و خوشبختانه توانستیم میزان افرادی که ورزش می‌کنند را از 10.5 درصد به 21 درصد برسانیم و امیدواریم این رقم در این فصل با حضور جوانان و نوجوانان افزایش داشته باشد.

/انتهای متن/

درج نظر