بانوی کردستانی به عنوان جنگلبان نمونه کشور انتخاب شد

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کردستان گفت: ‘کژال کریمی’ کارشناس جنگل اداره منابع طبیعی شهرستان سروآباد برای نخستین بار به عنوان جنگلبان نمونه کشوری انتخاب و در جشنواره ‘روز جنگلبانان’ مورد تجلیل قرار گرفت.

0

به گزارش به دخت به نقل از ایرنا، پیمان باباپیری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این جنگلبان در نخستین جشنواره ‘روز جنگلبانان’ که روز دوشنبه در فرهنگسرای نیاوران توسط سازمان جنگل ها،مراتع وآبخیزداری برگزار شد به عنوان جنگلبان نمونه کشوری مورد تقدیر قرار گرفت.
وی اضافه کرد: این بانوی جنگلبان به همراه جمعی از جنگلبان کشوری در این آیین مورد تجلیل قرار گرفت و وی تنها بانوی جنگلبان نمونه کشور بود.
به گفته وی انتخاب کریمی به عنوان جنگلبان نمونه به خاطر فعالیت های وی در زمینه اجرای موفق طرح توسعه و غنی سازی جنگل های زاگرس در شهرستان سروآباد و برگزاری کلاس های توجیهی برای اقشار مختلف بوده است.
به گفته وی این جنگلبان در طرح 200 هکتار غنی سازی جنگل در روستاهای ذکریان، احمدآباد، خشکین، ماضی بن و طرح 100 هکتاری توسعه جنگل در روستاهای پایگلان و یوژنان مسئول بهره برداری بوده است.
وی اظهار کرد: در سال 1386 نیز یکی از همکاران این اداره کل به عنوان محافظ نمونه کشوری و یکی از بهره برداران استان به عنوان بهره برداری نمونه کشوری انتخاب شده بودند و برای نخستین بار است که یک جنگلبان به عنوان جنگلبان نمونه کشوری معرفی می شود.
به گزارش ایرنا، کژال کریمی دارای مدرک کارشناسی ارشد رشته جنگل شناسی و اکولوژی جنگل بوده و پس از پذیرش در استخدامی منابع طبیعی و آبخیزداری کردستان در سال 1394 هم اکنون به عنوان کارشناس طرح توسعه و غنی سازی جنگلهای کردستان فعالیت می کند.
گفت و گوی اختصاص خبرگزاری جمهوری اسلامی با این بانوی جنگلبان در آبان ماه سال 95 در بسیاری از رسانه های داخلی و خارجی بازتاب گسترده ای داشت و بسیاری از شخصیت ها از جمله معصومه ابتکار عشق و علاقه وی را در مورد جنگل ستودند.
از مساحت 2 میلیون و 937 هزار هکتار استان کردستان، بیش از 374 هزار هکتار آن را جنگل تشکیل می دهد که از این مقدار نیز 70 هزار هکتار آن در شهرستان مرزی سروآباد قرار دارد.
جنگل های این استان که جز جنگل های زاگرس شمالی هستند در طول بیش از 50 هزار سال گذشته تشکیل شده و به لحاظ حفاظت از منابع آب و خاک، تولید محصولات فرعی، ذخایر ژنتیکی، مصارف درمانی، قابلیت های اکوتوریستی و ارزش های زیست محیطی دارای اهمیت منحصر بفردی هستند.

/انتهای متن/

درج نظر