بانوی عشایری اردبیل مادر نمونه کشوری معرفی شد

مدیرکل امور عشایر استان اردبیل گفت: خدیجه نوید مغانلو، بانوی عشایری شاهسون اردبیل به‌ عنوان مادر نمونه توسط موسسه بین‌المللی مادر در سطح کشور انتخاب و معرفی شد.

0

به گزاش به دخت به نقل از تسنیم، قادر هنرمند ظهر امروز در جمع خبرنگاران در اردبیل اظهار داشت: سخت‌کوشی زنان عشایر در تمامی امور زندگی و به‌ ویژه مادرانی که بیشترین زحمت را در زندگی عشایری بر دوش دارند شایسته قدردانی است که در عرصه‌های مختلف نقش‌آفرینی می‌کنند.


وی افزود: یکی از این زنان سخت‌کوش خدیجه نوید مغانلو است که دارای 11 فرزند با تحصیلات عالیه و موفق است و یکی از فرزندان وی به نام شهروز جدید مغانلو مولف 16 جلد کتاب بوده که 4 جلد کتاب وی به نام دلبافته‌های عشایر در یونسکو به ثبت رسیده است و در سال 90 به عنوان جوان برتر کشور معرفی شد.
مدیرکل امور عشایر استان اردبیل بیان کرد: مراسم تقدیر از این مادرنمونه به همت بنیاد بین‌المللی مادر در سالن همایشهای صدا و سیمای کشور برگزار شد و در این همایش در کنار تجلیل از مقام معنوی مادر، درباره کرامت و معنویت مادر و نیز نقش مادر در اجتماع و خانواده صحبت شد.
هنرمند تصریح کرد: بانوان عشایری با تلاشهای شبانه‌روزی تلاش می‌کنند تا فرزندان خود را به نحو احسن تربیت کرده و وارد جامعه کنند و سختی زندگی عشایری مانع از تربیت صحیح فرزندان آنها نمی‌شود که تلاشهای چنین شیرزنایی شایسته قدردانی است.

/انتهای متن/

درج نظر