بانوي عکاس ايراني نيمي از جايزه 100 هزار يورويي خود را بخشيد

0

به گزارش به دخت به نقل از عصر ايران، 15 هزار يورو از مبلغ اين جايزه را به آوارگان سوري و عراقي، 13 هزار يورو را به جايزه “شيد” 10 هزار يورو به بنياد خيريه “محک ” و 7 هزار يورو را نيز به انجمن هاي حمايت از حقوق حيوانات اختصاص مي دهد.


“نيوشا توکليان” عکاس ايراني اعلام کرد نيمي از جايزه 100 هزار يورويي اخير خود را به امور خيريه اختصاص مي دهد.عکاس ايراني نيمي از جايزه 100 هزار يورويي خود را بخشيد
به گزارش خبرگزاري فرانسه نيوشا توکليان 34 ساله هنرمند عکاس ايراني که تصاوير او در نشريات نشنال جئوگرافي و تايم منتشر مي شود برنده جايزه بنياد ” پرنس کلاوس” 2015 در هلند شده است.
او در صفحه فيسبوک خود نوشته است نيمي از اين جايزه را خرج مصارف خيريه از جمله کمک به آوارگان سوري و عراقي خواهد کرد.

خانم توکليان در فيسبوک نوشته است 15 هزار يورو از مبلغ اين جايزه را به آوارگان سوري و عراقي، 13 هزار يورو را به جايزه “شيد” (جشنواره ايراني که بين استعدادهاي جوان عکاسي برگزار مي شود) ، 10 هزار يورو به بنياد خيريه “محک ” و 7 هزار يورو را نيز به انجمن هاي حمايت از حقوق حيوانات اختصاص مي دهد.

خانم توکليان يک عکاس ايراني شناخته شده در جهان است . او در سال 2014 نخست اعلام کرد جايزه عکاسي بنياد فرانسوي ” کارمينياک ژستيون” به مبلغ 50 هزار يورو را به دليل اختلافاتش با مديران اين بنياد بر سر ارايه کارهايش نمي پذيرد اما در نهايت در گفت و گو با هيات ژوري اين بنياد و پا درمياني چند چهره مطرح عکاسي در جهان ، او اين جايزه را پذيرفت.

خانم توکليان درباره دليل نپذيرفتن جايزه بنياد کارمينياک و اختلاف نظر با مدير اين بنياد توضيحاتي ارايه کرد و از جمله در صفحه فيسبوک خود نوشته بود که رئيس بنياد کارمينياک با اصرار بر تغيير در شرح‌ها، نام، و گزينش عکس‌هاي مجموعه اي که او به جشنواره ارايه داده بود، قصد داشته برخلاف نگرش و خواست توکليان، سوژه ارايه شده از سوي او به جشنواره کارمينياک را در جهت کليشه‌هاي متعارف در مورد ايران سوق دهد و نام مجموعه او را ” نسل گمشده ” يا ” نسل از دست رفته” بگذارد.

توکليان از سال 2002 به کار حرفه اي عکاسي مشغول است و از اين سال کارهاي او در نشريات معتبر بين المللي همچون تايم، نيويورک تايمز، اشترن، فيگارو و… منتشر شده است.

او در کشورهاي مختلف خاورميانه از جمله عراق، لبنان، سوريه، عربستان و پاکستان به عکاسي پرداخته است.

جايزه عکاسي “پرنس کلاوس” 2015 در دوم دسامبر سال جاري ميلادي در مراسمي در هلند و با حضور خانواده سلطنتي هلند به نيوشا توکليان اهدا خواهد شد.

/انتهای متن/

درج نظر