بانوي شگفتي ساز و مسير دشوار قهرماني در رشته تير اندازي

پس از نخستين قهرماني و تاريخ ساز شدن بانوان فوتساليست در مسابقات قهرماني آسيا، نوار افتخارآفريني‌هاي بانوان ايراني تداوم يافت و اين بار يکي از بانوان تيرانداز و پرافتخار کشورمان نيز رکورد جديدي را به ثبت رساند. الهه احمدي، تيرانداز کشورمان که موفق به کسب سهميه المپيک ريو در مسابقات آذربايجان و کسب عنوان نخست رقابت‌هاي فينال قهرمانان جهان در مونيخ آلمان شده بود، به رده اول رنکينگ (رده بندي) جهاني در بخش 10 متر بادي زنان تکيه کرد. درخشش احمدي در گابالاي آذربايجان و مونيخ آلمان، وي را در حالي به اين عنوان رساند که اين براي نخستين بار است که تيراندازي از ايران در جايگاه نخست رنکينگ جهاني قرار مي‌گيرد.

0

به گزارش به دخت به نقل از ایران،تيرانداز المپيکي ايران در گفت‌و‌گو با خبرنگار «ايران» در خصوص کسب طلاي جهان در مسابقات فينال فيناليست هاي جهان مي‌گويد: «مسابقات سختي را در آذربايجان و آلمان پشت سر گذاشتيم. اوج رقابت تيراندازان برتر جهان را مي‌توان رقابت 10 نفر برتر جهان در مسابقات آلمان دانست که خوشبختانه افتخار کسب مدال طلاي اين مسابقات هم همانند مسابقات جهاني آذربايجان به من رسيد.»


الهه احمدي بيان مي‌کند: «مسابقات مونيخ آلمان مسابقات دشواري بود که هر 10 تيرانداز شرکت کننده براي حضور در صدر رنکينگ جهاني با يکديگر رقابت مي‌کرديم، براي کسب صدرنشيني در رنکينگ جهاني کار بسيار سختي در پيش داشتم و خوشبختانه با تلاش مضاعف توانستم به اين جايگاه برسم. پيش از اين نيز سابقه کسب مدال‌هاي جهاني را داشتم و اين تجربه به من کمک کرد تا در آلمان نيز به اين مهم دست يابم.»
او در خصوص کسب اين جايگاه ارزشمند که براي نخستين بار به يک تيرانداز ايراني تعلق گرفت، مي‌افزايد: «رسيدن به جايگاه نخست رنکينگ جهاني بسيار شيرين بود و اميدوارم که اين صدرنشيني تيراندازان ايران در رنکينگ جهاني براي آخرين بار نباشد. براي رسيدن به اين جايگاه تلاش زيادي کردم و خوشبختانه نتيجه اين تلاش را با صدرنشيني در رنکينگ جهاني ديدم.» اين بانوي تيرانداز ايران بيان مي‌کند: « پيش از اين يک چيني در صدر تفنگ بادي 10 متر زنان قرار داشت اما کسب طلاي مسابقات مونيخ موجب شد تا تيرانداز چيني که رقيب سرسختي براي من بود را پشت سر بگذارم و صدرنشيني در اين بخش را از آن خود کنم.»
احمدي مي‌گويد: «فاصله زيادي با تيرانداز چيني ندارم و با 17 امتياز بيشتر در صدر قرار گرفتم و بايد در مسابقات بعدي به فکر بيشتر کردن فاصله امتيازي ام با اين تيرانداز باشم. اختلاف 17 امتيازي چندان زياد نيست و اين احتمال وجود دارد که تيرانداز چيني در مسابقات پيش رو به‌بنده برسد و اين اختلاف را جبران کند.»
تيرانداز المپيکي ايران در خصوص کسب سهميه المپيک ريو و برنامه‌اش براي حضور قدرتمند در اين مسابقات مي‌افزايد: «براي حضور قدرتمند در المپيک ريو بايد بيشتر تمرين کنم و در مسابقات رسمي حضور يابم. در خصوص برنامه‌هايم تا المپيک ريو جلسه‌اي با فدراسيون نداشتم اما اميدوارم که با حمايت‌هاي بيشتر بتوانم در ريو افتخارآفرين باشم.»
او مي‌افزايد: «کمبود امکانات تمريني، يکي از مهمترين موانع براي بالا بردن سطح آمادگي ورزشکاران تيراندازي است که کمبود فشنگ را مي‌توانيم دغدغه اصلي براي تداوم اين افتخارآفريني‌ها بدانيم. البته در خصوص اين کمبودها خيلي زياد صحبت شد اما کماکان اين مشکلات وجود دارد و تأثير منفي در عملکرد تيراندازان داشته است.»
احمدي ادامه مي‌دهد: «‌اصلي ترين کمبود رشته تيراندازي در ايران نبود فشنگ در بخش تفنگ سه وضعيت است اما در کل فدراسيون تيراندازي از نظر بودجه با محدوديت هايي روبه‌روست که اين محدوديت‌ها و مشکلات چند سالي است که گريبانگير شده و کماکان نيز باقي است.» تيرانداز المپيکي ايران در خصوص اين کمبودها و تأثير آن بر عملکردش در المپيک ريو مي‌گويد: «قطعاً اين کمبودها در نتيجه نهايي تأثير منفي خواهد داشت، کسي در المپيک موفق خواهد بود که شرايط تمريني مناسبي داشته باشد در غير اين صورت امکان رسيدن به موفقيت در مسابقات بزرگي همچون المپيک وجود نخواهد داشت.»
او مي‌افزايد: «در بخش 10 متر بادي مشکل چنداني براي تمرين ندارم البته امکانات ما در حد ايده‌آل نيست با وجود اين به موفقيت‌هاي خوبي در اين بخش دست يافتيم. حضور در اردوهاي خارج از کشور بايد يکي از برنامه‌هاي فدراسيون براي کسب نتيجه در المپيک ريو باشد که اميدوارم اين موضوع توسط مسئولان ورزش کشور نيز پيگيري و در نهايت برطرف شود.»
احمدي بيان مي‌کند: «بانوان ايراني نشان دادند که مي‌توانند تاريخ ساز باشند همان‌طور که تيم ملي فوتسال بانوان توانست قهرمان آسيا شود. تاکنون چند سهميه المپيک ريو توسط بانوان ايراني به دست آمده است و اين نشان دهنده پتانسيل بالاي بانوان ايراني در مسابقات بين‌المللي است.»

/انتهای متن/

درج نظر