بانوان هنرمند به فستیوال پژوهش موسیقی زنان ایران در مسکو می روند

پیمان بزرگ نیا گفت: فستیوالی با عنوان پژوهش موسیقی زنان ایران، در مسکو برگزار می شود که همراه با هشت بانوی هنرمند ایرانی که نماینده بانوان فعال در عرصه موسیقی نواحی کشورمان هستند، در آن حضور پیدا می کنیم و اجرا خواهیم داشت.

0

به گزارش به دخت به نقل از پانا، پیمان بزرگ نیا نوازنده و پژوهشگر موسیقی نواحی در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی پانا گفت: اواخر خرداد و اوایل تیرماه در فستیوالی با عنوان پژوهش موسیقی زنان ایران در مسکو حضور خواهیم داشت که به نمایندگی و همراهی بانوان هنرمند از اقصی نقاط کشور اجراهایی را در آنجا به روی صحنه خواهیم برد.
وی افزود: هشت بانوی هنرمند از شمال خراسان، قشقایی، مازندران، ایلام و کردستان در این فستیوال حضور پیدا می کنند از جمله ژیوار شیخ الاسلامی از کردستان و همراه با اجراهایی که آنجا داشت فیلمی هم از موسیقی زنان ایران از مناطق مختلف و موسیقی های نواحی گوناگون ایران به نمایش گذاشته می شود.
این پژوهشگر موسیقی نواحی خاطر نشان کرد: اجراهایی که در این فستیوال صورت می گیرد موسیقی عشایر و بختیاری زنان، لالایی ها، آیین برنج کوبی، شالیکاری و موسیقی کارآواها را شامل می شود. کمتر از 40 روز تا برگزاری این فستیوال مانده است.

/انتهای متن/

درج نظر