بانوان هندبالیست قم به مسابقات برون مرزی اعزام می‌شوند

بانوان هندبالیست قم با دعوت به اردوی جدید تیم ملی هندبال دختران جوان کشورمان برای اعزام به مسابقات برون‌مرزی آماده می‌شوند.

0

بعد از حضور بسیار خوب و درخشانی که سه هندبالیست استان قم در اردوی تیم ملی هندبال دختران نوجوان، جوان و بزرگسال کشورمان در مسابقات قهرمانی آسیای سال‌های 2013 و 2014 و بازی‌های زنان آسیای میانه داشتند، اکنون دختران هندبالیست قم آماده تداوم موفقیت‌های خود در تیم ملی هندبال دختران جوان کشورمان هستند.

در دعوت اخیر مربیان تیم ملی هندبال دختران جوان زیر 19 سال و کمیته بانوان فدراسیون هندبال از بازیکنان شاخص رده سنی جوانان کشور، پنج بازیکن قمی نیز دعوت شده‌اند و در کنار سایر ملی‌پوشان در اردوی جدید این تیم حضور می‌یابند.

کادر فنی تیم ملی هندبال بانوان رده جوانان اسامی بازیکنان موردنظر خود برای حضور در دور جدید تمرینات آماده‌سازی این تیم را در حالی اعلام کرد که در بین نفرات منتخب تیم ملی نام پنج بازیکن قمی نیز به چشم می‌خورد تا آنها آماده اعزام به مسابقات برون‌مرزی شوند.

این بازیکنان الناز قاسمی، فاطمه خلیلی‌بهفر، مرضیه افشاری‌راشدی،‌ فاطمه رادصفت و نوریه عباسی هستند که از قم به اردوی تیم‌های ملی هندبال جوانان دعوت شده‌اند، در حالی که سه نفر آنها یعنی قاسمی، خلیلی و افشاری در رده‌های سنی نوجوانان و بزرگسالان نیز سابقه حضور در اردوی تیم‌های ملی هندبال دختران و بانوان کشورمان را دارند و تجربیات زیادی کسب کرده‌اند.

این در حالی است که اردوی تیم ملی هندبال بانوان جوان کشور تا روز نوزدهم خردادماه در تالار فدراسیون هندبال در تهران پیگیری می‌شود تا دختران هندبالیست کشورمان بیش از پیش خود را برای حضور موفق در مسابقات قهرمانی جوانان آسیا آماده کنند.

این در حالی است که برای این منظور بازیکنانی از استان‌های اصفهان، کرمان، البرز، آذربایجان شرقی، قم، خراسان رضوی، تهران و شهرستان شهر ری به اردوی آماده‌سازی تیم ملی هندبال دختران جوان کشورمان دعوت شده‌اند و خود را برای اعزام به رقابت‌های قهرمانی آسیا آماده می‌کنند.

این تیم با هدایت مریم کریمیان خود را برای مسابقات قهرمانی آسیا آماده می‌کند، ضمن اینکه زهرا احمدی‌نیا سرمربی تیم هندبال بانوان هدف‌پویان جوان قم که تیمش با کسب مقام نخست و عنوان قهرمانی رقابت‌های لیگ دسته اول باشگاه‌های کشور به لیگ برتر راه یافته نیز مربی تیم ملی هندبال است.

مسابقات هندبال 2015 دختران قهرمانی رده سنی جوانان آسیا به میزبانی کشورمان در تهران به انجام خواهد رسید و از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، زیرا این دوره از بازی‌ها انتخابی برای معرفی نمایندگان قاره کهن در مسابقات جهانی دختران جوان هندبال به شمار می‌رود.

دختران هندبالیست استان قم در حالی اکنون در اردوی تیم ملی هندبال دختران جوان ایران حضور دارند که از نیمه دوم سال جاری باید در ترکیب تیم هندبال بانوان هدف‌پویان جوان قم برای نخستین‌بار در تاریخ هندبال استان قم، مهیای حضور در مسابقات لیگ برتر هندبال بانوان باشگاه‌های کشور شوند.

منبع: فارس / انتهای متن/

درج نظر