بانوان نقش اصلی در توسعه ورزش همگانی دارند

رییس فدراسیون ورزش های همگانی با تاکید به نقش اساسی بانوان در جامعه به ویژه در خانواده ها، گفت: بانوان می توانند نقش اصلی و اساسی در توسعه ورزش همگانی داشته باشند.

0

به گزارش به دخت به نقل از ایرنا، علی مجدآرا روز سه شنبه در نشست مجمع انتخاب رئیس هیات ورزش همگانی استان در سالن اجتماعات اداره کل ورزش و جوانان سمنان با بیان اینکه ورزش همگانی باید در خانواده ها نهادینه شود، افزود: برای فرهنگ سازی و نهادینه کردن ورزش در خانواده ها، در ابتدا باید سرمایه گذاری بر روی بانوان انجام بگیرد.
وی اظهار کرد: ورزش همگانی به راحتی در دسترس اعضای خانواده بوده و ارزان است و سرمایه گذاری بر روی ورزش های همگانی که قشر زیادی را دربرمی گیرد، بسیار ضروری است.
وی با بیان اینکه خانواده ها نقش زیادی در ایجاد امنیت و سلامت جامعه دارند، افزود: اگر در خانواده ها ورزش نهادینه شود، به دنبال آن سلامت جامعه حاصل می شود و آسیب ها و معضلات اجتماعی نیز کاهش می یابد.
مجدآرا گفت: پنج اصل و نکته مهم باید در زمینه ترویج روزافزون ورزش همگانی در کشور رعایت شود که شامل مشارکت دستگاه های مختلف اجرایی از قبیل آموزش و پرورش، دانشگاه ها و شهرداری ها، فراهم شدن زیرساخت های لازم، در دسترس بودن امکانات و تجهیزات ورزشی، فرهنگ سازی، آگاهی بخشی و اطلاع رسانی از طریق رسانه ها و ارائه آموزش های به روز است.
**نخستین دوره تعالی معنوی ویژه مدرسان فدراسیون ورزش های همگانی برگزار می شود
رییس فدراسیون ورزش های همگانی گفت: نخستین دوره تعالی معنوی ویژه مدرسان فدراسیون ورزش های همگانی، پنجشنبه بیست و چهارم تیر 95 در قم برگزار می شود.
مجدآرا با اشاره به اینکه دوره های تعالی معنوی باعث افزایش اخلاق مداری در جامعه می شود، افزود: این دوره ها پنجشنبه و جمعه هر هفته برنامه ریزی شده است و تا پایان تابستان ادامه دارد.
وی با بیان اینکه حضور تمام استادان که با فدراسیون ورزش همگانی همکاری می کنند، در این دوره ها ضروری است، ادامه داد: مباحث متنوع آموزشی، فرهنگی و زیارتی از سوی استادان ماهر و مراجع حوزه علمیه قم به افراد ارائه می شود.
** چاپ کتاب تحول و آینده نگری در ورزش همگانی
مجدآرا، از چاپ کتابی با عنوان «تحول و آینده نگری در ورزش همگانی» از سوی مسئولان فدراسیون ورزش همگانی خبر داد.
وی با بیان اینکه این کتاب چاپ و نسخه ای از آن بین هیات های استانی توزیع شده است، افزود: هیات ورزش های همگانی استان ها باید این کتاب را نیز در اختیار هیات های شهرستانی قرار دهند و از این کتاب به عنوان الگو برای پیشبرد اهداف هیات استفاده کنند.
رییس فدراسیون ورزش های همگانی خاطرنشان کرد: 40 طرح در زمینه رشد و ارتقای ورزش همگانی در کشور در این کتاب مطرح شده است که باید همه آن را مورد استفاده قرار دهند.
وی ابراز داشت: بیش از سه هزار نفر ساعت نشست های کارشناسی برای تجمیع ایده های تازه و کاربردی برای تهیه و تدوین این کتاب برگزار کرده اند.
** باشگاه ها نیازمند نظارت جدی هستند
رییس فدراسیون ورزش های همگانی با بیان اینکه بسیاری از باشگاه ها در استان های مختلف به خصوص تهران دارای مشکلات فراوانی هستند، افزود: باشگاه ها نیازمند نظارت های جدی و کارشناسانه هستند.
مجدآرا تصریح کرد: درحال حاضر نظارت های انجام شده مطلوب نیست و کلاس های غیرقانونی در بسیاری از باشگاه ها برگزار می شود.
وی گفت: علاوه بر کلاس های غیر قانونی، بسیاری از افرادی مدرک ندارند به عنوان مربی در باشگاه ها در حال فعالیت هستند که باید از فعالیت این افراد جلوگیری شود.
در این نشست فرزاد فتاحی مدیرکل ورزش و جوانان استان سمنان با حکم علی مجدآرا رئیس فدراسیون ورزش های همگانی، عضو شورای راهبردی این فدراسیون شد.
سید محمدرضا هاشمی نیز با کسب 17رای از 19 رای به مدت چهار سال، رئیس هیات ورزش همگانی استان سمنان شد.
فدراسیون ورزش همگانی با شعار ورزش برای همه، سعی در نزدیک کردن مردم به ورزش دارد و متولی گسترش فعالیت های ورزشی مردمی در سطح کشور است.

/انتهای متن/

درج نظر