بانوان موتورسوار ایران پتانسیل بالایی دارند

عضو ایرانی فدراسیون جهانی موتور سواری می گوید پتانسیل های بالایی در رشته موتورسواری بانوان در ایران وجود دارد.

0

به گزارش به دخت به نقل از شبکه خبری ورزشی ایران،جلسه هیئت مدیره کنفدراسیون موتور سواری آسیا با حضور فریبا جوانمردی نایب رئیس بانوان فدراسیون ایران و ریاست فدراسیون موتور سواری و اتوموبیلرانی قطر برگزار شد و در آن بر روی توجه بیشتر به رشته موتورسواری بانوان در آسیا تاکید شد.

فریبا جوانمردی عضو فدراسیون جهانی موتورسواری اظهار کرد: در طول سال‌های گذشته هیچ اطلاعات شفافی درباره فعالیت‌های بانوان در ورزش‌های موتوری در میان شرکت کنندگان در ایران وجود نداشت. در این شرایط تصمیم گرفتیم تا بانوان را بیشتر در فعالیت‌های خود دخیل کنیم و خوشبختانه در حال حاضر یک نماینده از ایران به عنوان عضو در کمیسیون زنان موتورسواری ( CFM) در فدراسیون جهانی حضور پیدا کرده است.

وی ادامه داد: این عضویت قطعا یک گام بزرگ برای فدراسیون موتور سواری و اتوموبیل‌رانی و به خصوص وزارت ورزش به شمار می‌رود. ما بر این باوریم که پتانسیل‌های بالایی در بخش بانوان وجود دارد و به دنبال آن هستیم که موتورسواری را به عنوان یک ورزش رسمی برای زنان با حضور خود در رویدادهای ملی و بین المللی مطرح کنیم.

همچنین در این جلسه ناصر العطیه ریاست فدراسیون موتور سواری و اتوموبیل‌رانی قطر بر لزوم توسعه بخش ورزش‌های موتوری بانوان تاکید کرد و گفت: قطر به تازگی دور اول مسابقات قهرمانی موتورکراس جهان را به عنوان بخشی از جایزه بزرگ موتورکراس قطر برای دومین سال متوالی برگزار کرد و زنان در سطح بین المللی آن و در قهرمانی سوپر بایک (Superbike) شرکت داشتند. در این مسابقات، بانوان مختلفی از اروپا و ایالات متحده آمریکا در مسابقات 600 سی سی سوپر قهرمانی ورزشی شرکت داشتند و در قهرمانی موتور کراس لوزائیل نیز شرکت کنندگانی از جنوب آمریکا حضور داشتند.

او افزود: در میان زنان رقابت‌کننده انگیزه بالایی وجود دارد که می‌خواهند به رقابت بپردازند و غالبا فرصت‌هایی این چنین، توسعه مهارت‌های لازم در این رشته را برای شرکت در این رقابت‌ها برای آنان فراهم می‌کند. حضور برخی از اعضای بانوان فدراسیون جهانی در کمیسیون ورزش‌های موتوری در تعطیلات موتو جی پی و همچنین میزبانی اعضای هیئت مدیره کنفدراسیون آسیایی زمان مناسبی را برای بحث و برنامه‌ریزی آینده در منطقه و آسیا ارائه داده است.

العطیه ادامه داد: رییس کنفدراسیون موتورسواری آسیا و من متعهد به حمایت از موتورسواری و مسابقات سرعت بانوان هستیم و هدف ما بهبود وضعیت در هر کشور آسیایی است.

در این جلسه حمد آل سیف از باشگاه بین المللی اتومبیل‌رانی کویت نیز گفت: زنان باید در ورزش ما نقش داشته باشند. در کویت ما نیاز به فرهنگ‌سازی بهتر به منظور کشاندن شرکت‌کنندگان و موتور سوارن زن داریم که در حال حاضر بر روی آن کار می کنیم. حتی در ایران، که در آن موتورسواری زنان کاملا به خوبی شناخته نشده است، بیش از 100 موتورسوار زن وجود دارد که بیش از 25 تن از آنها در مسابقات رسما شرکت می‌کنند.

رییس کمیسیون ورزش‌های موتو سواری زنان فدراسیون جهانی نیز اظهار کرد: بانوان عضو فدراسیون جهانی در کمیسیون موتورسواری واقعا تحت تاثیر اقدمات کشورهای آسیایی که در حال حاضر برای موتورسواری بانوان انجام شده است،‌ قرار گرفته‌اند. ما بحث‌های خوبی با بسیاری از نمایندگان فدراسیون‌های آسیایی انجام دادیم و حتما بهترین تلاش خود را برای کمک به این کشورها در جهت بهبود وضعیت بانوان موتورسوار انجام می‌دهیم.

نایب رئیس فدراسیون موتورسواری آسیا نیز در این نشست اظهار کرد: در لبنان موتور سواران زن بسیاری وجود دارند اما مشکل این است که چگونه به آنها آموزش داده شود. در حال حاضر هدف ما تاسیس یک آکادمی آموزشی برای موتور سواران زن جوان است و برای رسیدن به این هدف به حمایت‌ فدراسیون جهانی و به خصوص کمیسیون زنان نیاز داریم.

همچنین در طول نشست‌های دوحه توافق شد که فرصت آموزش بانوان موتور سوار در کشورهای خاورمیانه گسترش یابد و بیشتر سازمان‌دهی شود.

/انتهای متن/

درج نظر