بانوان شیرازی می توانند در کنار همسران خود زایمان کنند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: با برنامه ریزی های انجام شده به زودی بانوان شیرازی می توانند همسران خود را در هنگام زایمان طبیعی در کنار خود داشته باشند.

0

به گزارش به دخت به نقل از مهر، محمدهادی ایمانیه بعدازظهر یکشنبه در مراسم تجلیل از مامای‌های استان فارس اظهار داشت: استان فارس در گذشته شاهد ۶۸ درصد عمل سزارین بود که امروز این رقم به ۵۰ رسیده است.
وی ادامه داد: این کاهش جایگاه فارس در کشور را در رتبه اول قرار داده است که ثمره تلاش و برگزاری کلاس های آموزشی مناسب در فارس است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز تاکید کرد: طرح توجه به زایمان اولی‌ها برای کاهش آمار سزارین ابتکاری بود که برای نخستین بار در شیراز مطرح شد و در سطح کشور مورد پذیرش قرار گرفت، توسعه مراکز زایمان طبیعی، مراکز زایمان فیزیولوژیک و مراکز زایمان بدون درد از دیگر کارهای خوبی بود که در سطح کشور و استان فارس انجام شد.
ایمانیه تصریح کرد: با اعتبارات وزرات بهداشت در تمام بیمارستان‌های شیراز و شهرستان‌ها مراکز LDR در حال راه‌اندازی است و تا نیمه نخست سال این هدف به صورت کامل تحقق می‌یابد.
وی افزود: با اجرای این طرح‌ها بانوان می‌توانند در کنار همسر خود زایمان طبیعی انجام دهند و در واقع این امر احساس آرامش بیشتری به مادر می‌دهد تا در محیطی آرام‌تر زایمان داشته باشند و تجربه خوبی از یک زایمان طبیعی فیزیولوژیک برای آنان ایجاد شود.

/انتهای متن/

درج نظر