این نوع بی‌اشتهایی بیشتر در خانم‌ها دیده می‌شود

یک حالت شدید بی‌اشتهایی عصبی آنورکسیا است که فرد بدلیل ترس از چاقی یا عوارض ناشی از آن یا نگرانی از شکل بدن از خوردن پرهیز می‌کند.

0

به گزارش به دخت به نقل از باشگاه خبرنگاران،شهرام آگاه فوق تخصص گوارش و کبد گفت: بی‌اشتهایی یکی از معضلات شایع جامعه امروزی است عوامل مختلفی می‌تواند در این مسئله موثر باشد بی‌اشتهایی می‌تواند یک علامت خطر در بیمارانی که علت زمینه ندارند باشد، بنابراین اگر یک فرد دچار بی‌اشتهایی و کاهش وزن شده باید از نظر عوامل خطر مانند بدخیمی‌ها یا اختلال کارکرد هورمون‌ها بررسی و چک شود.

وی افزود: در افرادی که علت زمینه ندارند بی‌اشتهایی عصبی می‌تواند یکی از دلایل کاهش وزن باشد یک حالت شدید بی‌اشتهایی عصبی آنورکسیا است که فرد به دلیل ترس از چاقی یا عوارض ناشی از آن یا نگرانی از شکل بدن از خوردن پرهیز می‌کند.

آگاه تصریح کرد: در بعضی از افراد این مسئله طوری شدید و ناراحت کننده است که برای جلوگیری از افزایش وزن بعد از خوردن استفراغ می‌کنند که این حالت معمولا در افراد جوان و بیشتر در خانم‌ها رخ می‌دهد. در این حالت فرد به دلیل نخوردن‌ها و استفراغ‌های مکرری که برای کاهش وزن اتفاق افتاده لاغر می‌شود و این امر موجب کمبود ویتامین‌ها و به هم خوردن الکترولیت‌های سطح خون می‌شود که خود می‌تواند خطرناک باشد.

این متخصص در پایان خاطرنشان کرد: در موارد شدید به هم خوردن الکترولیت‌های خون حتی می‌تواند منجر به مرگ شود، بنابراین توصیه می‌شود که اگر فردی به دلیل ترس از چاقی از خوردن غذا پرهیز می‌کند از این کار خودداری کند، ‌برای گرفتن رژیم‌های لاغری حتما به پزشک مراجعه کند و به هیچ وجه اقدام به تحریک جهت استفراغ ننماید. در بسیاری از این افراد تجویز داروهای اعصاب ممکن است ضروری باشد.

/انتهای متن/

درج نظر