این رژیمِ کودک کُش …

در دو جنگ 22 روزه و شش روزه ی اسرائیل علیه فلسطینی های ساکن در نوار غزه، کودکان فلسطینی، قربانیان اصلی بوده اند و همین باعث شده مردم آزاده ی جهان، روزی را برای همبستگی با کودکان و نوجوانان فلسطینی در تقویم ها ثبت کنند؛ 30 سپتامبر.

0

سرزمین اشغال شده ی فلسطین امروز به دو بخش اصلی تقسیم شده است. یک بخش که در اشغال مستقیم رژیم صهیونیستی قرار دارد و کرانه ی باختری و بیت المقدس شرقی ، جزئی از آن است. و بخش دوم نوار غزه که در محاصره ی کامل آبی و خاکی ارتش صهیونیستی قرار دارد. آن وقت ماجرای جنایت صهیونیست ها علیه کودکان و نوجوانان فلسطینی در هر دو قسمت هر روز و هر روز ادامه دارد. اما چرا این رژیم نامشروع ، اینقدر به کشتن کودکان و نوجوانان فلسطینی علاقه دارد؟

زمانی که کشور جعلی اسرائیل، که توسط انگلستان و با همراهی آمریکا تشکیل شد، صهیونیست ها شعارشان را این جمله قرار دادند:

«سرزمین بدون مردم برای مردم بدون سرزمین».

یعنی به راحتی وجود مردم فلسطین را منکر شدند. اما در حال حاضربا مقاومت و جهاد فلسطینی ها، دیگر صهیونیست ها نمی توانند ازانتشار اخبار مربوط به مقاومت فلسطینیان جلوگیری کنند. پس «نسل کشی» را در دستور کار خود قرار دادند و این یعنی زنان، کودکان و نوجوانان به هدف اصلی تیراندازی آدمکشان صهیونیست تبدیل شده اند.

 

کودکان و نوجوانان، قربانیان اصلی صهیونیست ها

سال 1954 میلادی (1332 شمسی) اولین کودکان فلسطینی در روستای ” یالو” در نزدیکی شهر دیرایوب با گلوله صهیونیست ها به شهادت رسیدند. این کودکان، یک پسر و دو دختر بودند و به ترتیب 12، 10 و هشت ساله بودند. بعد از آن سیاست کودک کشی، به سنتی ددمنشانه در میان صهیونیست ها بدل شد؛ به طوری که طبق آخرین آمار موسسه ی خاورمیانه از سال 1380 ش. تا کنون 263 نوزاد و کودکِ زیر هشت سال فلسطینی با گلوله ی مستقیم صهیونیست ها به شهادت رسیده اند.

 

کودکان فلسطینی و انقلاب سنگ

البته در مقابل، کودکان و نوجوانان فلسطینی که هر روز و هر روز شاهد کشته شدن دوستان همسن و سال خود بودند، راه مقاومت را در پیش گرفتند.

صبح روز 25 نوامبر سال 2000 برابر با پنجم آذر 1379 ش. «فارِس عوده» نوجوان 14 ساله ی فلسطینی به جای رفتن به مدرسه راهیِ میدان نبرد با ارتش اسرائیل شد و با قلاب سنگ خود به تانک اسرائیلی حمله کرد. گزارش تصویری این عملیات در رسانه های آن روز لرزه بر اندام صهیونیست ها انداخت. زیرا آنها به چشم خود دیدند که انقلاب سنگ وارد مرحله جدیدی شده است. این اتفاق باعث شد که ده روز بعد جنازه ی پاره پاره ی فارس عوده از سوی صهیونیست های جنایتکار، به خانواده اش تحویل داده شود.

بعد از این ماجرا شلیک گلوله به کودکان و نوجوانان فلسطینی، دستگیری، زندانی کردن و حتی شکنجه ی کودکان در زندان از سوی صهیونیست ها شدت گرفت؛ به طوری که طبق گزارش سازمان تحقیقات حقوق بشر خاورمیانه در حال حاضر 700 کودک زیر 12 سال در زندان های اسرائیل تحت شکنجه هستند.

 

یک روز در تقویم برای کودکان غزه

اما در بخش سرزمینی «نوارغزه» فلسطین، که تحت حاکمیت دولت «حماس» است، کودکان و نوجوانان علاوه بر صدمات وسیع حاصل از محاصره ی شدید اقتصادی، درمانی، نظامی و…، مورد تهدید جانی از سوی جنگنده های صهیونیستی هم هستند.

در واقع کودکان فلسطینی، در دو جنگ 22 روزه و شش روزه ی اسرائیل علیه فلسطینی های ساکن در نوار غزه، قربانیان اصلی بوده اند. در جنگ 22 روزه ، 350 کودک و در جنگ شش روزه، 480 کودک در بمباران های هوایی صهیونیست ها به شهادت رسیده اند.

و همه ی اینها باعث شده مردم آزاده ی جهان، روزی را برای همبستگی با کودکان و نوجوانان فلسطینی در تقویم ها ثبت کنند؛ تا بتوانند با ایجاد جریان رسانه ای در مقابل جنایت های جنگی اسرائیلی ها بایستند.

 

منابع:
1- کتاب «شکوفه های زیتون»-شهیدان فلسطین از اشغال تا انتفاضه-، جلد 2، مجید صفاتاج، نشر شاهد، چاپ اول 1386.ش، ص 107 و 162
2-کتاب «حقوق بشر 2»، الهام شوشتری، موسسه فرهنگی مطالعات و تحقیقات بین المللی ابرار معاصر، چاپ اول 1389.ش، صفحات 197 ، 198 ، 207 و 208
3-کتاب «سقوط اسرائیل»، نوشته مهدی حمد فتلاوی، ترجمه محمدباقر ذوالقدر، نشر بوستان کتاب(قم)، چاپ اول 1385.ش، ص 6 و 149  
4-روزنامه کیهان، مورخ دوشنبه 12 اردیبهشت 1395.ش، شماره 21332، ص5، مطلب «فریاد مظلومیت کودکان فلسطینی»

/انتهای متن/

 

 

 

درج نظر