ایران به دنبال ثبت استانداردهای لباس حلال در دنیا است

«حمید قبادی» دبیر کار گروه ساماندهی مد و لباس کشور در نمایشگاه حلال اسپانیا گفت، ایران بنا دارد استانداردها و شاخص های لباس حلال را در دنیا مطرح و ثبت کند.

0

به گزارش به دخت به نقل از ایرنا، قبادی در مادرید بیان کرد: حضور ایران در این نمایشگاه، بیانگر بخشی ازظرفیت ها و توان ایرانیان در حوزه های مختلف به ویژه لباس و پوشش اسلامی است.
وی خاطرنشان ساخت، در دستورات دینی و موضوع های مرتبط با حلال، لباس و پوشش به عنوان یکی‌ از فاکتور های بسیار مهم، مورد توجه قرار گرفته است.
وی افزود، از مواد اولیه و تشکیل دهنده یک لباس حلال تا ویژگی‌ های بصری در دستورات دینی تعریف شده است.
قبادی ادامه داد: به همین خاطر، جمهوری اسلامی ایران تصمیم گرفته است که به دعوت این نمایشگاه پاسخ دهد و بخشی از ظرفیت های خودش را به نمایش در بیاورد و در همین راستا، تعدادی لباس که توسط هنرمندان، طراحی‌ و به این نمایشگاه ارائه شده در معرض دید مردم قرار گرفته است.
وی تاکید کرد که لباس حلال به عنوان یک نیاز جدی در دهه آینده، مورد استقبال مردم و جوامع مختلف خواهد بود. به همین خاطر جمهوری اسلامی ایران، به عنوان پیشگام و اولین کشور بنا دارد استانداردها و شاخص های لباس حلال را در دنیا مطرح و ثبت کند و آن را در معرض استفاده قرار دهد.
او گفت، جمهوری اسلامی ایران در مقوله لباس حلال تلاش دارد که استانداردهای لازم را تدوین کند و قطعا به زودی اخبار بسیار خوبی‌ را در زمینه لباس حلال از جمهوری اسلامی ایران خواهیم شنید.
قبادی تصریح کرد: ما با هفت طراح و بیش از 30 اثر در این نمایشگاه، شرکت کردیم و تلاش شده چیدمان نمایشگاهی و محصولات ارائه شده، با اصول اسلامی منطبق باشد و به نوعی، این ظرفیت در اروپا معرفی‌ و در معرض دید عموم قرار گیرد.
وی افزود: به همین خاطر، طراحان ما، مستقیما در این نمایشگاه حضور پیدا کردند و همگی‌ با پوشش کامل اسلامی و با جنبه های زیبای اسلامی و بصری، تلاش کردند علاوه بر اینکه آثار ارزشمند خود را ارائه دهند، شخصا نیز بیانگر هویت حلال در لباس اسلامی باشند.
دبیر کار گروه ساماندهی مد و لباس کشور، در این راستا همراهی معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و همچنین سفارت جمهوری اسلامی ایران در مادرید و رایزنی فرهنگی‌ را مثال زدنی‌ دانست و اشاره کردکه همکاری بسیار خوبی‌ صورت گرفت تا تیم کامل ایرانی در این نمایشگاه شرکت داشته باشد.
قبادی ضمن قدردانی از موسسه توسعه هنرهای معاصر به عنوان برگزار کننده و هماهنگ کننده نمایشگاه، یاد آورشد که استقبال خوبی‌ از سوی طراحان ایرانی شده، اما به دلیل محدودیت امکانات و فضا، فقط هفت تن از هنرمندان امکان حضور در این نمایشگاه را یافتند.

/انتهای متن/

درج نظر