ایران برای ۳ سال عضو هیأت اجرایی زنان سازمان ملل متحد شد

مدیرکل بین الملل معاونت امور زنان ریاست جمهوری از عضویت ایران در هیأت اجرایی زنان سازمان ملل متحد به مدت سه سال خبر داد.

0

به گزارش به دخت به نقل از فارس، لیلا فلاحتی در مورد عضویت ایران در هیأت رئیسه زنان سازمان ملل متحد گفت: نمایندگی ایران در سازمان ملل که مستقر در نیویورک و زیرمجموعه وزارت امور خارجه است، این امور را برعهده دارد.

وی ادامه داد: عضویت کشورها در هیأت اجرایی زنان سازمان ملل متحد بحثی است که به صورت دوره‌ای در میان اعضا تغییر می‌کند و در این دوره ایران در برد اجرایی زنان سازمان ملل متحد عضو شده است که برای هر منطقه سهمیه‌ای در نظر گرفته شده است که به عنوان مثال سهمیه آسیا 10 کشور و سهمیه آفریقا 10 کشور است در بخش آسیا مدت زمان عضویت 5 کشور به پایان رسیده بود که از میان سایر اعضا و کاندیداها، ایران، ساموا، امارات، پاکستان و ترکمنستان با رأی اعضا به مدت سه سال عضو این هیأت شدند.

مدیرکل بین الملل معاونت امور زنان ریاست جمهوری اظهار داشت: معمولا افرادی از نمایندگی‌های مستقر در سازمان ملل که اکثرا معاونان یا دیپلمات‌های مستقر در نمایندگی‌ها هستند در این جلسات حضور پیدا می‌کنند به عنوان مثال نماینده بنگلادش یک آقا است و نگاه آنها صرفا جنسیتی نیست.

فلاحتی اظهار داشت: این عضویت برای کشورمان مسئولیت آور نیست و بیشتر نقش راهبردی در برنامه‌های زنان سازمان ملل متحد برای ما ایجاد می‌کند.

/انتهای متن/

درج نظر