ایجاد طرح‌های گرافیتی‌ از چهره شهدا توسط زنان

جمعی از بانوان فعال نهضت مردمی پوستر انقلاب پیرامون موضوع دفاع مقدس کاری ویژه ارائه دادند. این بانوان، طرح‌های گرافیتی‌ از چهره شهدا و فرازهایی از وصیت‌نامه ایشان را اجرا کردند.

0

بانوان انقلابی عرصه گرافیک طرح‌های گرافیتی‌ از چهره شهدا و فرازهایی از وصیت‌نامه ایشان را اجرا کردند.

به گزارش به دخت به نقل از فارس، جمعی از بانوان فعال نهضت مردمی پوستر انقلاب پیرامون موضوع دفاع مقدس کاری ویژه ارائه دادند. این بانوان، طرح‌های گرافیتی‌ از چهره شهدا و فرازهایی از وصیت‌نامه ایشان را اجرا کردند.

شاید بتوان گفت این اولین بار است که به طور رسمی جمعی از بانوان گرافیست مشهدی با اجرای گرافیتی به این شیوه سعی در احیای این هنر فراموش شده دهه‌ 60 و 70 دارند.

این طرح‌های گرافیتی‌ که سعی بر بومی کردن دارد، از چهره «شهید نظرنژاد» معروف به بابا نظر و «شهید کاوه» که از شهدای شاخص استان خراسان هستند همراه با قسمت‌هایی از وصیت‌نامه‌هایشان استفاده شده است.

«امان از فراموشی لاله‌ها» نام قسمتی دیگر از این پروژه است که قصد دارد به مخاطب این اثر، دوری از شهیدان و فاصله گرفتن زندگی صنعتی و شهری از قبور شهدا رایاد آور شود.

گروه بانوان نهضت مردمی پوستر انقلاب که دغدغه هنر اسلامی و انقلابی با ضوابط آن را دارند سعی کردند کارشان را با انطباق بر اصول اسلامی انجام دهند لذا مراحل ایده پردازی طراحی و اجرای این حرکت را در کارگاه نهضت مردمی پوستر انقلاب انجام می‌دهند. این گروه گرافیتی متشکل از یک گروه 10 نفره‌ ایده‌پردازی طراحی و اجراست که هر کدام از طراحان پرکار عرصه گرافیک و فعالان عرصه فرهنگی به شمار می‌آیند.

/انتهای متن/

درج نظر