اگر می خواهید پوست شاداب داشته باشید

هیچ خانم و دخترخانمی در دنیا پیدا نمی شود که یکی از آرزوهایش داشتن پوست سالم و شاداب نباشد. البته جنس پوست ها متفاوت و در نتیجه میزان زیبایی آنها هم متفاوت است. اما، مراقبتی که ما از پوست خود می کنیم آن را شاداب تر می کند. در این جا اصول کلی برای حفظ طراوت بیشتر را مرور می کنیم.

0

 سرویس سلامت به دخت/

برای این که طراوت بیشتری به پوست خود بدهید، یک سری نکات مربوط به مراقبت از پوست و یک سری هم مربوط به روش زندگی و به قول امروزی ها لایف استایل است.

مراقبت از پوست

            – از قرار گرفتن در نور مستقیم آفتاب (بخصوص ساعات بین ده صبح تا چهار بعد از ظهر و یا ساعاتی که سایه شما از قدتان بلندتر است) خودداری نمایید.

            – نور پشت شیشه هم می تواند به پوست شما آسیب برساند.

            – کرم ضدآفتاب مناسب پوست خود را پیدا کنید. علاوه بر کرم، برای پوست های چرب لوسیون و اسپری وجود  دارد که با مشورت پزشک پوست، نوع مناسب را می توانید پیدا کنید. اگر بودجه شما نمی رسد می توانید از پماد اکسید دو زنگ که ارزان ترین ضدافتاب هست استفاده کنید. عادت کنید همیشه 20 دقیقه قبل از بیرون رفتن و در مقابل آفتاب قرار گرفتن، کرم مناسبی را که انتخاب کرده اید به صورت خود بمالید.

Zoom Property

            – کرم ضدآفتاب با     spf  معادل 30 مناسب است. بالا بودن این فاکتور به معنای بهتر بودن نیست.

            – اگر صورت شما جوش چرکی می زند، جوش ها را دستمالی نکنید و به قول معروف نچلانید. درست است که از شر یک جوش راحت می شوید ،اما ممکن است جای آن به صورت لک باقی بماند و مشکلی بر مشکلات اضافه شود.

            – اگر صورت شما جوش می زند، بهتر است روزی یک بار پوست صورت خود را با آب و صابون مناسب بشویید. و اگر پوست خشکی دارید از صابون زدن اجتناب کنید مگر با دستور پزشک.

            – سعی کنید حداقل یک بار به متخصص پوست مراجعه کرده و از نوع پوست خود و درمان و مراقبتی که لازم است مطلع شوید.

            – در صورتی که داروی خوراکی یا مالیدنی، بهر علت، مصرف می کنید؛ مواظب باشید. بعضی داروها پوست را به نورآفتاب حساس می کنند و موجب جوش می شوند.

            – از ماشاژ دادن صورت خود صرفنظر کنید. متخصصین پوست معتقدند این کار سبب افزایش چین و چروک می شود.

            – در انتخاب لوازم آرایش دقت نمایید. گول ارزانی را نخورید. انواع غیر استاندارد و به اصطلاح تقلبی، گاه عوارض جبران ناپذیری ایجاد می کنند.

  روش زندگی

            – سعی کنید حالت عادی چهره تان اخمو نباشد. چون در دراز مدت خط اخم می ماند. هرچند امروزه مهم ترین عامل چین و چروک صورت را تابش نور آفتاب می دانند اما حالت هایی که صورت موقع خواب و بیداری پیدا می کند در ایجاد مدل چین و چروک موثر است.

            – به مقدار کافی بخوابید. بخصوص خواب شبانه را از دست ندهید. که نه تنها در سلامتی قلب شما موثر است بلکه در شادابی پوست تاثیرگذار است.

            – انرژی مثبت داشته باشید. حسنک غصه خور نباشید.

            – راه های شاد بودن، افزایش عزت نفس و مهارتهای زندگی را حتما بیاموزید تا بتوانید مسائل زندگی را با بیشترین موفقیت و کم ترین آسیب حل نمایید.

            – هر روز مقداری سبزی خوردن و سالاد بخورید.

            – هر روز میوه بخورید و اگر امکانش را دارید چند نوع میوه بخورید. سعی کنید میوه هایی مثل سیب و هلو را با پوست بخورید.

            – بیشتر میوه کامل و کم تر آب میوه بخورید.

            – مقدار مناسب آب (به طور متوسط روزی شش لیوان) بنوشید. اگر بیماری خاصی دارید با پزشک خود مشورت نمایید.

            – حتی المقدور از خوردن غذای چند روز مانده خودداری کنید.

            – مواد غذایی کنسروی، فرآوری شده مثل سوسیس و کالباس را فقط در مواقع اضطرار و چند هفته یک بار بخورید.

دکتر شریفه جعفری/انتهای متن/

 

درج نظر