اگر دوست دارید لاغر و خوش اندام بمانید

تقریبا همه خانم ها دوست دارند که لاغر و خوش اندام باشند. اما خیلی از خانم ها در خوردن خوراکی ها دقت کافی ندارند. این خوراکی ها برای لاغری و خوش اندامی شما مضر است.

0

 خوراکی هایی وجود دارند که با پرهیز از مصرف آنها، می توانید به کاهش وزن بدن خود و نیز کوچک نمودن شکم کمک کنید.  در واقع خوردن این مواد غذایی باعث ایجاد مشکلات جسمی می شود.

 پس از همین امروز این شش ماده غذایی را از رژیم خود حذف کنید:

 

  • نوشابه های گاز دار

 خوردن نوشابه های گاز دار که امروزه به شکل های گوناگون در دسترسند، باعث اضافه وزن، چاقی و ورم معده می شوند و کالری بسیار زیادی نیز دارند که برای بدن ضروری نیست. در واقع خوردن نوشابه یعنی سوق دادن گاز درون معده.  در این مواقع برای کم کردن ورم معده  و نیز احساس سنگینی، بدن نوشیدن چای به همراه نعناع توصیه می شود.

 

  • الکل

 نوشیدن الکل خود مشکلاتی را در بدن ایجاد می کند.

نخست آنکه الکل مانند بسیاری از شیرینی ها دارای کالری بسیار بالا به همراه ارزش غذایی کم است.

 مورد دوم این که هر اندازه الکل مصرف شود، بدن خواستار مقدار الکل زیاد تری است. مردها نسبت به خانم ها بیشتر مستعد الکلی شدن و میگساری هستند. یک شب را در بیرون از خانه گذراندن برای این منظور می تواند به معنای مصرف صدها یا حتی هزاران کالری اضافی باشد که در حالت عادی و معمول بدن نمی تواند این کالری ها را مصرف کند.

نهایتا نوشیدن الکل باعث می شود که شما نتوانید از غذاهای سالم استفاده کنید و در نتیجه وجود کالری های اضافی حاصل از نوشیدن الکل منجر به اضافه وزن شما می شود.

 

  • کربوهیدرات تصفیه شده

پاستا(ماکارونی)، بیگل(نوعی نان سفت و کروی شکل)  و برنج سرشار از کربو هیدرات هستند. اگر کربو هیدرات انتخاب شده شما از آرد سفید درست شده است، پس هر چه سریع تر این نوع کربوهیدرات را از برنامه غذایی خود حذف کنید.این نوع کربوهیدرات خیلی سریع هضم شده و باعث بالا رفتن میزان قند خون و انسولین بدن تان می گردد.

به گزارش مجله هافینگتون پست، از زمانی که انسولین به عنوان یک هورمون ذخیره ساز چربی شناخته شده است، هر اندازه که جریان انسولین در خون تان بیشتر باشد، احتمالا بیشتر کربوهیدرات هایی که می خورید به چربی تبدیل شده و تنها درون معده ذخیره نمی شود، بلکه در قسمت های دیگر بدن نیز ذخیره می شود. توصیه می شود که از آرد گندم کامل استفاده کرده و به جای مواد غذایی کربوهیدراتی از پروتئین های بی چربی مانند سینه مرغ یا ماهی سالمون استفاده کنید.

 

  • لبنیات

 با وجود آنکه لبنیات منبع اصلی کلسیم به شمار می روند، اگر می خواهید که لاغرتر شوید، بایستی از خوردن مقادیر زیاد لبنیات پرهیز کنید. ممکن است شما نسبت به قند لاکتوز که در لبنیات وجود دارد حساسیت داشته باشید. در واقع لاکتوز باعث به وجود آمدن گاز، نفخ و تورم معده می شود. در صورتی که نسبت به حساسیت بدن تان در برابر مصرف لاکتوز موجود در لبنیات شک دارید بهتر است که به پزشک مراجعه کنید. به توصیه متخصصان علوم تغذیه، برخی از ماست و پنیرها که لاکتوز کمتری دارند برای بدن شما مناسب ترند.

 

  • غذاهای آماده

 خانم روزانا لی، محقق علوم تغذیه و عضو انجمن سلامت در تورنتو، به مجله هافینگتون پست می گوید: غذاهای آماده و کنسروی سرشار از سدیم و چربی بوده و فیبر کمتری دارند و چون خوشمزه به نظر می رسند باعث افزایش وزن بدن و تورم معده می شوند.

غذاهایی که شامل مقدار زیاد سدیم می باشند مانند سوپ کنسروی، غذاهای منجمد و غذاهای چاشنی دار سبب می شوند که بدن آب بیشتری به خود جذب کند.

روزانا در ادامه می گوید: از آنجا که بدن ما در حال متعادل کردن میزان الکترولیت ها از طریق رقیق کردن نمک است، در نتیجه تورم و افزایش وزن به وجود می آید. پس بهتر است به هنگام انتخاب غذای آماده و کنسروشده به برچسب آن دقت کرده و ببینید که روی برچسب میزان سدیم کمتری درج شده باشد.

به توصیه متخصصان مصرف 2300 میلی گرم سدیم  در هر روز برای بدن کافی است.

 

  • کلم ها

سبزیجاتی مانند کلم پیچ، کلم دلمه ای و کلم بروکلی اگر چه سرشار از مواد مغذی و ویتامین ها هستند اما مصرف بیش از اندازه آنها باعث افزایش وزن و ورم معده می شود پس در میزان مصرف آنها دقت کنید.

منبع : یاهو/انتهای متن/

 

درج نظر