اولین بانوی وزیردفاع در آلمان+عکس

0

به گزارش به دخت به نقل از روز نو ، “اورزولا فُون‌ دِر لاین” اولین زنی است که وزارت دفاع آلمان را برعهده گرفته است. او مادر هفت فرزند، پزشک و استاد سوارکاری هم هست.

در مورد جایگاه آتی فون در لاین در سیاست آلمان گمانه‌زنی‌های بسیاری وجود دارد. برخی او را جانشین احتمالی و آینده آنگلا مرکل ارزیابی می‌کنند، اما اگر آنگلا مرکل بار دیگر کاندیدای صدراعظمی شود این ارزیابی درست نخواهد بود.

(تصاویر) اولین بانوی وزیردفاع در آلمانفون در لاین به خاطر حضور در مراسم گشایش رقابت‌های قهرمانی سوارکاری اروپا، مرخصی سالانه‌اش را به گونه‌ای سازماندهی کرد که بتواند سه روز با دیگر سوارکاران تمرین کند.

(تصاویر) اولین بانوی وزیردفاع در آلمانارنست آلبرشت (عکس: در کنار هلموت کهل، صدر اعظم اسبق آلمان) پدر اورزولا فون‌ در لاین از رهبران حزب دمکرات مسیحی بود که در سال ۲۰۱۴ درگذشت.

(تصاویر) اولین بانوی وزیردفاع در آلمانفون در لاین در سال ۱۹۵۸ در نزدیکی بروکسل پایتخت بلژیک هنگامی که پدرش در آنجا ماموریت شغلی داشت متولد شد و به زبان‌های فرانسوی و انگلیسی همچون زبان مادر‌ی‌اش تسلط دارد. (عکس: در کنار پدر، مادر، خواهران و برادرانش)

(تصاویر) اولین بانوی وزیردفاع در آلمانارنست آلبرشت، پدر اورزولا فون ‌در لاین پس از بازگشت به آلمان از سوی حزب دمکرات مسیحی به مقام وزیر اقتصاد، وزیر دادگستری و سپس نخست‌وزیر ایالت نیدرساکسن انتخاب شد. (عکس: اورزولا فون در لاین به همراه برادرانش در حال نواختن پیانو)

(تصاویر) اولین بانوی وزیردفاع در آلمانفون در لاین پس از پایان تحصیلات متوسطه، تحصیلات خود را در زمینه اقتصاد در دانشگاه‌های گوتینگن، مونستر و مدرسه اقتصاد لندن آغاز کرد. او اما سپس در سال ۱۹۸۰ به تحصیل در رشته پزشکی روی آورد. فون در لاین در سال ۱۹۸۶ یعنی یک سال پیش از پایان تحصیلات در رشته پزشکی با هایکو فون در لاین ازدواج کرد. پروفسور هایکو فون در لاین اکنون استاد علوم پزشکی و مدیر عامل یک شرکت تجاری توسعه مهندسی پزشکی است.

(تصاویر) اولین بانوی وزیردفاع در آلمانفون در لاین و همسرش میان سال‌های ۱۹۹۲ تا ۱۹۹۶ در آمریکا زندگی کردند. آن‌ها هفت فرزند دارند.

(تصاویر) اولین بانوی وزیردفاع در آلمانفون در لاین در حالی که سه فرزند داشت با تولد دوقلو‌هایش از کار در کلینک زنان و مطب خود دست کشید و به مدت چهار سال به “خانه‌داری” پرداخت.

(تصاویر) اولین بانوی وزیردفاع در آلمانوزیر دفاع آلمان در سال ۱۹۹۰ به عضویت حزب دمکرات مسیحی درآمد و در سال ۲۰۰۱ در شهر زادگاهش کاندیدای این حزب برای پست شهردار شهر ایلتن شد. او تا سال‌ ۲۰۰۴عضو شورای شهر نیز بود.

(تصاویر) اولین بانوی وزیردفاع در آلمانفون در لاین در سال ۲۰۰۳ در کابینه کریستیان وولف که در آن زمان نخست وزیر ایالت نیدرساکسن بود به مقام وزارت امور اجتماعی، زنان و بهداشت دست یافت. (عکس: حمل مشعل المپیک بازی‌های ملی پارالمپیک در سال ۲۰۰۲)

(تصاویر) اولین بانوی وزیردفاع در آلماندر کابینه آنگلا مرکل، فون در لاین نخست از سال ۲۰۰۵ تا سال ۲۰۰۹ وزیر امور خانواده، سالمندان، زنان و جوانان شد.

(تصاویر) اولین بانوی وزیردفاع در آلمانفون در لاین از سال ۲۰۰۹ تا سال ۲۰۱۳ نیز وزارت کار و امور اجتماعی را برعهده داشته است.

(تصاویر) اولین بانوی وزیردفاع در آلمانهنگامی که روز ۱۷ دسامبر سال ۲۰۱۳ نام اورزولا فون در لاین به عنوان اولین زنی که قرار است وزارت دفاع آلمان را برعهده گیرد اعلام شد، بسیاری از “کارشناسان امور نظامی و صاحب‌نظران” لبخند معنی‌داری بر روی لبانشان نقش بست. از نظر آن‌ها: “زنی کوچک‌اندام در دنیای مردانه نظامیان و ژنرال‌ها مدت زیادی دوام نخواهد آورد”.

(تصاویر) اولین بانوی وزیردفاع در آلمانشادی وزیر دفاع آلمان در کنسولگری آلمان در نیویورک هنگام پیروزی تیم ملی کشورش در چارچوب رقابت‌های جام جهانی فوتبال ۲۰۱۴ در مقابل پرتغال.

(تصاویر) اولین بانوی وزیردفاع در آلماندر مورد جایگاه آتی فون در لاین در سیاست آلمان گمانه‌زنی‌های بسیاری وجود دارد. برخی او را جانشین احتمالی و آینده آنگلا مرکل ارزیابی می‌کنند، اما اگر آنگلا مرکل بار دیگر کاندیدای صدراعظمی شود این ارزیابی درست نخواهد بود.

/انتهای متن/

درج نظر