انگیزه بالای دختران تکواندوکار برای کسب اولین مدال جهانی

تکواندوکاران تیم ‌ملی بانوان عزم خود را جزم کرده‌اند که اولین مدال تاریخ مسابقات جهانی را در روسیه به دست بیاورند.

0

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، تیم ‌ملی تکواندو بانوان در شرایطی بامداد دیروز (یکشنبه) برای شرکت در مسابقات جهانی راهی چلیابینسک شد که نمایندگان فقط در پنج وزن به مسابقات اعزام شدند. این در حالی است که مسابقات جهانی در هشت وزن برگزار خواهد شد و تیم ‌ملی ایران در وزن اول و دوم و سوم نماینده‌ای ندارد.

بانوان تکواندوی ایران از سال 2003 حضور در مسابقات جهانی را تجربه کرده‌اند پس از آن پنج دوره در مسابقات جهانی حضور داشتند، اما در هیچ یک از ادوار موفق به کسب مدال جهانی نشده اند. دختران تکواندوکار ایرانی که در شیاپ چانگ جهانی روسیه حضور پیدا می‌کنند عزم خود را جزم کرده‌اند که بتوانند اولین مدال تاریخ بانوان را کسب کنند. گفت‌و‌گویی با ملی‌پوشان دختر تکواندو انجام داده‌ایم که در ادامه آمده است.

* کیمیا علیزاده: تمام نمایندگان ایران لیاقت کسب مدال را دارند.

تکواندوکار وزن 57 – کیلوگرم مدال طلای المپیک نوجوانان ناینجینگ را در کارنامه خود دارد. وی که چند ماهی است به تیم ‌ملی بز‌ر‌گسالان ملحق شده است از تفاوت سطح مسابقات بز‌ر‌گسالان با نو‌جو‌ا‌نان گفت: مسابقات بز‌ر‌گسالان بسیار سنگین است. تفاوت سطح نو‌جو‌ا‌نان و بز‌ر‌گسالان را در تورنمنت هلند به خوبی احساس کردم. در حال‌ حاضر تیم خیلی خوبی داریم و از نظر من می‌توانیم طلسم مدال نگرفتن بانوان در مسابقات جهانی را بشکنیم. تمام بازیکنان لیاقت گرفتن مدال را دارند.

* شکرانه ایزدی: تیم ما جوان اما با تجربه است

نماینده ایران در وزن 62 – کیلوگرم که تجربه حضور در مسابقات جهانی مکزیک را دارد، می‌گوید که از تجربه حضورش در مسابقات جهانی استفاده خواهد کرد. از نظر روانی و فیزیکی در شرایط خوبی به سر می‌برم. تمرینات خیلی خوبی را پشت سر گذاشتیم. تیم ما جوان، اما و‌ در ‌عین ‌حال با تجربه است. کادرفنی خیلی خوب تیم را رهبری می‌کند و به نوعی مانند یک روانشناس بازیکنان را از لحاظ روحی آماده کرده‌اند. تیمی که امسال راهی مسابقات جهانی می‌شود به مراتب بهتر از تیم مسابقات جهانی مکزیک است.

* فاطمه روحانی: می‌خواهم اولین بانوی مدال آور مسابقات جهانی باشم

نماینده ایران در وزن 67 – کیلوگرم که دارنده مدال نقره باز‌ی‌های آ‌سیا‌یی اینچئون است در وزن ششم بر روی شیاپ چانگ جهانی می‌رود.

روحانی که اولین نماینده ایران در چلیابینسک خواهد بود در خصوص این مسابقات، خاطر‌ نشان کرد: مطمئنا مسابقات جهانی با تمام مسابقات متفاوت است، اما من برای کسب سکو راهی روسیه می‌شوم. می‌خواهم با کسب امتیاز خوب رنکینگ خود را بهبود بخشم. روی حریفانم تا حدی شناخت دارم. رقبای سرسختی دارم، اما تمام تلاشم را می‌کنم که به عنوان اولین بانوی مدال آور ایران در مسابقات جهانی، نامم ثبت شود.

* هانیه اخلاقی: حضور در مسابقات جهانی برایم افتخار است

یکی از جو‌ان‌های تیم ‌ملی تکواندو بانوان نماینده وزن هفتم ایران است. او که می‌خواهد خود را در مسابقات جهانی ثابت کند، تصریح کرد: حضور در مسابقات جهانی برای من افتخار است. می‌خواهم خود را در این مسابقات ثابت کنم. خیلی از تکواندوکاران ایرانی لیاقت حضور در ر‌قابت‌های جهانی را داشتند. خوشحالم که توانستم از میان تکواندوکاران برتر جزو پنج نفر اعزامی به مسابقات باشم. کسب مدال برای هیچ یک از نمایندگان دور از دسترس نیست. امیدوارم من جزو تکواندوکاران مدال آور باشم.

* اکرم خدابنده: شرایط مهیا است که بهترین نتیجه‌ را رقم بزنیم

کاپیتان تیم ‌ملی تکواندو بانوان بهترین رنکینگ المپیکی را در میان بانوان تکواندوکار ایران دارد. او می‌خواهد با کسب مدال طلا رنکینگ خود را ارتقا دهد.

دارنده مدال نقره باز‌ی‌های آ‌سیا‌یی اینچئون گفت: من برای کسب 120 امتیاز به روسیه می روم. مطمئن هستم که بانوان ما دست پر از مسابقات بر می‌گردند. تمام شرایط مهیا است که بتوانیم بهترین نتیجه‌ را رقم بزنیم. از تمام مردم هم می‌خواهم برایمان دعا کنند.

/انتهای متن/

درج نظر