اندر ماجرای مینی ژوپ پوشیدن دختران ترامپ و …

تیفانی و ایوانکا ترامپ با پوشیدن دامن کوتاه در مراسمی رسمی مثل روز شکر گزاری کاخ سفید، جنجالی بزرگ در رسانه های امریکا و دنیا آفریدند؛ مراسمی که قرار بوده موضوع مهم تبانی ترامپ با دولت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری اخیر بررسی شود. به این ترتیب عملا مینی ژوپ پوشیدن دخترا ن ترامپ موضوع اصلی این مراسم شد. آیا این همان نقش کلیدی نیست که زنان قرار است در عالم سیاست در امریکا و در دنیا ایفا کنند؟

1

هنوز هم در سال 2017 سوژه دامن کوتاه دو دختر ترامپ سر خط خبرهای جهان است.
ایوانکا و تیفانی ترامپ دختران دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا با ظاهر شدن با پاهای برهنه ، باعث هیاهو و سرو صدای بین المللی زیادی در ماه جاری شده اند.
روز سه شنبه روز نامه دیلی پست پس از آنکه دختر کوچکتر ترامپ در مراسم روز شکر گزاری کاخ سفید بدون پوشیدن شلوار شرکت کرد، نوشت: خانم ها آیا چیزی را فراموش کرده اید؟

تیفانی ترامپ پاهای برهنه خود را در حالی که کتی کوتاه و کفشهای پاشنه بلندی پوشیده بود به معرض نمایش گذاشت و این در حالی بود که تیفانی به خواهرش ایوانکا ملحق شد تا طلب بخشش پدر را در روز شکر گزاری ببیند.
دختر اول آمریکا، تیفانی ترامپ 24 ساله تصمیم گرفت با پاهای بلند، کشیده و برهنه خود در دامنی کوتاه و ژاکتی قرمز کوتاهی جلب توجه کند.
ایوانکا ترامپ 36 ساله خواهر بزرگتر تیفانی، هم دامنی کوتاه به همراه ساق مشکی رنگی پوشیده بود.
با توجه به اینکه در ماه نوامبر هستیم، انتخاب چنین لباس نامناسبی در این فصل عجیب به نظر می رسید.
دختران ترامپ با طرز لباس پوشیدن خود جرقه هیاهو و سرو صدا را در میان مردم آمریکا روشن کردند. این کار آنها در حالی صورت گرفت که دونالد ترامپ آماده حضوردر یک تور 11 روزه به ژاپن بود.
ایوانکا ترامپ دامن کوتاه صورتی روشن را برای سخنرانی ژاپن پوشیده بود.
گروه خبری آریا بی می گوید: آیا پوشیدن این لباس شیک است و یا نامناسب؟
گروه خبری یاهو به سرزنش این قیل و قال ها در توییتر کاربران می پردازد.
سایت خبری یاهو می گوید:

ژاپنی ها از جمله هواداران بزرگ سبک لباس ایوانکا ترامپ به شمار می روند اما دامن کوتاهی که ایوانکا برای کنفرانس زنان در توکیو پوشیده باعث شده که ژاپنی ها در نظر خود تغییراتی بدهند.
ایوانکا ترامپ ژاکت صورتی کرپ میو میو به قیمت 1960 دلار به همراه دامن کوتاهی که برای آن انتخاب کرده پوشیده و خود را برای برگزاری سخنرانی پیرامون زنان در نشست جهانی آماده می کند.
این در حالی است که نخست وزیر ژاپن شینزو آبه ایوانکا را به ملت معرفی می کند. آبه معروف به برقراری معاهده ای با ترامپ پیرامون جبهه متحد علیه کره شمالی است.
ایوانکا به ایراد سخنرانی آزار و اذیت زنان و نیز تقویت مقوله اقتصادی برای ژاپنی ها می پردازد. اما جمعیت حاضر در ژاپن سوژه دامن کوتاه او را همچنان مورد سوال قرار دادند.
آیا چنین طرز فکری در مورد لباس ایوانکا ترامپ جنبه تقویت سکسیم را دارد؟
زنان برجسته و معروف بارها در این مورد بحث کرده اند که آیا ظاهر یک زن بایستی زیر ذره بین قرار بگیرد؟ به باور گروهی لازمه یک مراسم سنتی یک لباس خاص و سنگین برای زنان است.
میریام دوشس هاریس، رئیس بخش مطالعات آمریکا در کالج ماکالسترو مینسوتا در یک پست که روز سه شنبه عنوان شد، گفت: “پافشاری و اصرار من در مورد لباس های رسمی مثل دامن، کفش پاشنه بلند و لباس های مرتب بمنزله تاکیدی بر مرد سالاری نیست، بلکه می خواهم دیده شوم و مورد احترام قرار بگیرم. ”
به باور عده ای دیگر این تفکرات کمک می کنند که زن ها خارج از موقعیت قدرت قرار گیرند.
” حتی زنانی که دانشگاه می روند اگر پوشش موقرانه و سنگین داشته باشند نیم نگاهی به بیرون از محیط دانشگاهی دارند ؛ چون اساسا انها این حق را ندارند که اعث دور شدن آنها از تحصیلات می شود زیرا در اصل آنها اجازه پوشش دانشگاهی را ندارند.

این مساله من را ناراحت کرده و عصبانی می کند و باعث می شود آن را نپذیرم. بلکه توانایی ها و قابلیت های ذهنی من به عنوان فرد تحصیل کرده دانشگاهی بایستی روی کار، تحقیق، گردهمایی و سخنرانی های من اثر بگذارد.”
اینها حرف های فرانسسکا استاوراکوپولو، استاد سابق دانشگاه اکستر، برای مجله گاردین در سال 2014 که در یک مقاله گفته است. او اضافه می کند:
“تحصیلات دانشگاهی زنان ربطی به لباس، کفشهای پاشنه بلند یا مدل مو ندارد.
ما می گوییم دختران ترامپ ظاهری به روز، آرام و بی خیال داشتند و در کنار یکدیگر هنگامی که گروه وابسته پدرشان مورد بازرسی برای موضوع تبانی و دسیسه با روسیه در انتخابات 2016 بود، راه می رفتند.”
به نظر می رسد که این موضوع در واقع مثل یک ترفند موثر و مهم بوده در چنین مراسمی که درآن دختران ترامپ بدون داشتن هیچ نگرانی در مورد طول دامن و پاهای عریان شان در آن ظاهر می شوند.

منبع: یاهو/انتهای متن/

نمایش نظرات (1)