امنیت شغلی زنان با رفتن به مرخصی زایمان به خطر می‌افتد

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در آخرین پست اینستاگرامی خود با اظهار نگرانی از به خطر افتادن امنیت شغلی زنان با اجرایی شدن قانون افزایش مرخصی زایمان مادران، گفت: امنیت شغلی زنان با رفتن به مرخصی زایمان به خطر می‌افتد.

0

به گزارش به دخت به نقل از گروه جامعه خبرگزاری فارس، شهیندخت مولاوردی در آخرین پست اینستاگرامی خود در خصوص افزایش سه ماهه مرخصی زایمان نوشته است: در پاسخ به سؤال خبرنگاری در مورد افزایش مرخصی زایمان عنوان کردم: ما همه راه‌ها را رفته‌ایم و تمام پیگیری‌ها و مکاتبات مربوطه را انجام داده‌ایم. حتی گفتیم که از محل اعتبارات وزارت بهداشت که مربوط به افزایش جمعیت است این مابه‌التفاوت پرداخت شود اما متأسفانه به نتیجه‌ای نرسیدیم و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی هم در پاسخ به مکاتبه ما از دستگاه‌ها خواست در اعتبارات خود این موضوع را پیگیری کنند.

وی نوشته است: در حال رایزنی با تأمین اجتماعی هستیم که بتوانیم راهی پیدا کنیم تا قانون در این باره اصلاح کرده و جایگزینی برای آن پیدا کنیم، از سوی دیگر دیوان عدالت اداری هم نظر داده که یا این قانون به طور کامل اجرایی شود یا لغو و یا اصلاح شود و در حال حاضر هم در خصوص مابه‌التفاوت مالی بین شش تا 9 ماه مرخصی را خیلی از دستگاه‌ها قبول نمی‌کنند.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده ضمن ابراز نگرانی از اجرای قانون افزایش مرخصی زایمان آورده است: به دلیل اینکه امنیت شغلی زنان با رفتن به این مرخصی به خطر می‌افتد بسیاری از زنان ترجیح می‌دهند از این مرخصی استفاده نکرده و آنهایی هم که به مرخصی رفته‌اند ممکن است نتوانند به سر کار خود باز گردند به همین دلیل می‌گوییم قانون باید طوری تدوین شود که ضمانت اجرایی داشته باشد و امنیت شغلی زنان هم به خطر نیفتد.

/انتهای متن/

درج نظر