اقتدار همسرمان را جدی بگیریم

روز پدر و روز مرد بهانه ایست برای ما زن ها که ببینیم برای اقتدار مردان مان در خانه و خانواده‌ چه کرده ایم؟ شاید بهترین هدیه ما به مردان مان این باشد که  اگر هم تا حال اقتدار همسرمان را جدی نگرفته ایم، بعد از این بامحبت و احترام سیمای مردانگی‌اش را مخصوصا در چشم فرزندان مان صفایی دوباره دهیم.

1

نسیم شهسواری/

 

آن روز جشن تولد یک‌سالگی نخستین فرزندش بود، همسرش با دست پر از راه رسید میوه‌ها و شیرینی را روی میز گذاشت و رفت تا بقیه خریدها را از پارکینگ بیاورد. هنوز در تا نیمه‌باز بود که زیبا با لحن نه چندان قشنگ گفت: باز رفتی هر چی چیز بد تو بازار بود جمع کردی و آوردی؟ سینا همسر زیبا خشکش زد. احساس کردم جوری سرش را بلند کرد که با هیچ‌کدام از ما مهمان‌ها چشم در چشم نشود؛ ثریا دختر یک‌ساله زیبا ، همان‌طور که به‌شدت بر پستانک درون دهانش مک می زند، خیره خیره پدر و مادرش را  نگاه می‌کرد.

شاید همه شما تجربیاتی مثل این را در زندگی‌تان داشته باشید و رفتاری مثل این را با همسرتان و شریک زندگی‌تان کرده باشید.

نمی‌دانم در کجای زندگی‌تان هستید. اگر هنوز در سال‌های نخستین زندگی هستید، بدانید که این‌گونه رفتارهای بر فردا و فرداهای زندگی‌تان بی‌تأثیر نخواهد بود و اگر سال‌ها و سال‌هاست از روزهای زندگی مشترک تان می‌گذرد و طعم روزهای زندگی آن‌قدر هم که می‌خواستید برای تان شیرین نبوده است بدانید که این طعم نخواستنی حاصل رفتارهای دیروز و دیروزهای شماست.

خانواده پویا و موفق ، خانواده‌ایست که در آن مردانی مقتدر و زنانی آرام زندگی می‌کنند، خانواده‌ای که در آن مردان به زنان ریحانگی و زنان به مردان احترام و اقتدار را هدیه می‌کنند.

ارزشمندترین و والاترین هدیه‌ای که می‌تواند یک زن به همسرش ببخشد، این است از او در خانه، خانواده و در نگاه فرزندانش یک ابرقهرمان بزرگ بسازد.

مردان در عمق روح خود اقتدارگرایند و این اقتدار مرد است که در او انگیزه هزار و یک تلاش و خدمت و از خود گذشتگی را روشن می‌کند.

 این اقتدار مرد است که از او یک پدر مسئول و همسری دلسوز را می‌سازد.

این اقتدار مرد که به او جرأت می‌دهد برای  بهتر شدن روزهای زندگی، دل به خطر دهد و بیشتر و  بیشتر تلاش کند و به دست آورد.

به‌راستی چه قدر برای اقتدار مردان مان در خانه و خانواده‌مان ارزش قائلیم؟

آیا نحوه رفتار، گفتار، عمل‌ها و عکس‌العمل‌های ما به‌گونه‌ای است که از همسرمان در خانه یک سایبان امن ساخته باشیم؟

روز پدر و روز مرد بهانه است تا به کرده‌های خویش نگاهی دوباره کنیم و اگر چهره اقتدار همسرمان را خدشه‌دار کرده‌ایم بامحبت و احترام سیمای مردانگی‌اش را صفایی دوباره دهیم.

روز پدر بهانه خوبی است تا تصورات فرزندمان را از پدرش اصلاح کنیم و در ذهنش او را دوست‌داشتنی‌ترین پدر دنیا ترسیم کنیم و بدانیم که خانه ای که پدرش مقتدر است گرم و امن و دوست‌داشتنی است.

اقتدار همسرمان را جدی بگیریم.

/انتهای متن/

نمایش نظرات (1)