افزایش 12 درصدی زنان معتاد تاسف‌بار است

نماینده مردم شبستر در مجلس شورای اسلامی با ابراز تاسف از افزایش 12 درصدی زنان معتاد در 2 سال اخیر گفت: مسئولان و مردم به ویژه نهادهای مردم نهاد این خطر را جدی بگیرند.

0

به گزارش به دخت به نقل از فارس از شبستر، معصومه آقاپورعلیشاهی صبح امروز در نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان با بیان اینکه امسال از سوی مقام معظم رهبری سال اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل نامگذاری شده اظهار داشت: تحقق اقتصاد مقاومتی صرفاً به بخش تولید منحصر نمی‌شود و باید از همه ظرفیت‌ها از جمله فرهنگ در این زمینه بهره جست.

خبرگزاری فارس: افزایش 12 درصدی زنان معتاد تاسف‌بار است

وی ادامه داد: مردم محوری از مهم‌ترین ویژگی‌های اقتصاد و فرهنگ است و در همین زمینه نیز باید موانع موجود مرتفع شوند و همدلی و همزبانی برای تحقق منویات مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد و فرهنگ ادامه داشته باشد.

نماینده مردم شبستر در مجلس شورای اسلامی گفت: دستگاه های فرهنگی در شهرستان باید نسبت به فرهنگ سازی و استفاده بهینه از دنیای مجازی و شبکه‌های اجتماعی تلاش کرده و با برنامه های منسجم و قابل اجرا حرکت کنند.

این مسؤول افزود: خروجی جلسات شورای فرهنگ عمومی باید طوری باشد که ما در جامعه آثار و برکات آن را در کاهش آسیب‌های اجتماعی و سبک زندگی اسلامی و پیشگیری از معضلات شاهد باشیم.

آقاپور علیشاهی با تأکید بر انجام کارهای زیربنایی در سایه سیاستگذاری صحیح شورای فرهنگ عمومی تصریح کرد: حرکت جمعی متولیان فرهنگی جامعه در تقویت مؤلفه‌های فرهنگی به ایجاد فرهنگ عمومی مناسب در کشور کمک خواهد کرد. وی از شورای فرهنگ عمومی به عنوان یک مرجع تصمیم‌ساز و قدرتمند در حوزه فرهنگ عمومی یاد کرد که شکل‌گیری آن موجب تقویت شاخص‌های فرهنگ عمومی شده و رشد و تعالی و پیشرفت را شتابان کرده است.

وی تاکید کرد:  همه عناصر باید خوب گوش کردن را سرلوحه امور قرار دهند و آنچه بعد از سرشماری نفوس و مسکن در زمینه اقامت، تحصیلات، … استخراج می گردد با آسیب شناسی جدی در امور برنامه ریزی های لازم انجام پذیرد.

نماینده مردم شبستر در مجلس شورای اسلامی با ابراز تاسف از افزایش 12 درصدی زنان معتاد در دو سال اخیر تصریح کرد: مسئولان و مردم به ویژه نهادهای مردم نهاد این خطر را جدی بگیرند.

این مسؤول به تهدید فضای مجازی در اغفال برخی جوانان گفت: فضای مجازی باید به فرصت تبدیل گردد و فعال شدن بیش از پیش پلیس فتا در این زمینه ضروری است.

هدف دشمن ضربه زدن به اصل نظام و تضعیف بنیان خانواده است

امام جمعه شبستر نیز در نشست شورای فرهنگ عمومی این شهرستان، بر هماهنگی ادارات برای گسترش، ارتقا و تعمیق فرهنگ عمومی تاکید کرد.

حجت الاسلام سیفعلی محمدزاده با تاکید بر اینکه فرهنگ همیشه بیانگر هویت جامعه است گفت: باید سبک زندگی‌مان را درست کرده و در جهت تقویت فرهنگ شهرستان تلاش کنیم که مسئولیت مسئولان فراتر از شهروندان است و این تقویت نیازمند ارائه طرح و پیشنهاد در جلسه شورای فرهنگ عمومی است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شبستر خاطر نشان کرد: لازم است تا اهتمام ویژه ای در خصوص توسعه و تقویت فرهنگ عمومی شهرستان صورت بگیرد و  اگر در هر جلسه حتی فقط یک مصوبه پیگیری اجرایی شود، توفیقات خوبی حاصل می گردد.

وی با تاکید بر ضرورت تلاش برای تبدیل ناهنجاری‌ها به هنجارها در جامعه گفت: هدف دشمن تنها ضربه زدن به اصل نظام و دعوای دین است لذا تلاش کنیم با تغییر سبک زندگی و آگاهی بخشی خانواده‌ها، برای جذب قشر جوان و تحصیلکرده و استحکام کانون خانواده‌ها تلاش گردد.

وحدت و همدلی کم نظیری در شهرستان حاکم است

فرماندارشبستر نیز در این جلسه طی سخنانی گفت: با وحدت، انسجام و همدلی مسئولان شهرستان با محوریت امام جمعه شبستر، وحدت و همدلی کم نظیری در شهرستان حاکم است که به پیشبرد کلیه امور جاری کمک می‌کند.

منصور طالب‌پور نائب رئیس شورای فرهنگ عمومی، هیجده دستگاه دولتی عمومی و غیر دولتی را متولی حوزه فرهنگ ذکر کرد و اظهار داشت: اهداف و سیاستگذاری باید در ارتباط با هم افزایی باشد و آنچه مهم است ارزش دادن به خواسته قشر جوان است تا با آسیب شناسی جدی به خواسته قانونی آنان توجه گردد.

وی به رتبه دوم شهرستان شبستر در برگزاری همایش پیاده روی در این شهرستان اشاره کرد و خاطر نشان نمود: این همایش‌ها فرصتی است تا جوانان جامعه بدور از زندگی مدرن، با ارتباط چشمی نشاط و شادابی در جامعه نهادینه گردد.

طالب‌پور سخنانش با تأکید بر اینکه فرهنگ عمومی مقوله‌ای گسترده و فراگیر است، افزود: به عبارتی، فرهنگ مجموعه منسجم و نظام یافته‌ای از اهداف، ارزش‌ها، عقاید، باورها، رسوم و هنجارهای مردم متعلق به قوم یا ملت است.

/انتهای متن/

درج نظر